Volkswagen Touareg je už od svého vzniku synonymem pro kombinaci poctivého offroadu s luxusním SUV. Pravda, s přibývajícími generacemi se ztratila původní mechaničnost, kterou zejména v terénu nahradila elektronika, ale na jízdním projevu to není znát, ba naopak! Nový Touareg je prostě zase o krok dál.

Zvenku si na novinku musíte chvilku zvykat, o tom není debat. Po konci opulentní limuzíny Phaeton se totiž právě Touareg stal vlajkovou lodí wolfsburské automobilky, čemuž odpovídá lehce arogantní zjev. Díky obřímu chromovanému grilu, který plynule přechází do světlometů, v okamžiku víte, s kým máte tu čest. Tohle je prostě boss! Zbytek auta je v kontrastu s předními partiemi poměrně usedlý a elegantní.

Slovo „usedlý“ se však zásadně nehodí pro interiér, zejména pro pracoviště řidiče. Před ním jsou totiž dva obří displeje, které splývají v jeden celek, čemuž Volkswagen říká „Innovision Cockpit“. Kromě klasické digitální přístrojovky je totiž uprostřed palubní desky obrovský dotykový displej orientovaný na šířku (nikoli zvláštním vertikálním způsobem jako v Tesle), pomocí kterého ovládáte prakticky vše. Nutno podotknout, že zcela intuitivně. Na středovém tunelu máte pak mechanický roller na jednoduché ovládání hlasitosti a klasické otočné ovladače světlé výšky a jízdních režimů.

Pod kapotou nám ševelil třílitrový naftový šestiválec o výkonu 210 kW (286 koní). Tak jako v ostatních koncernových vozech je tento motor trochu vláčnější, ale když už Touarega rozhýbáte, dějí se věci! Tady se musíme vrátit k úvodu – zatímco terénní schopnosti Touaregu jsou v porovnání s první generací stále skvělé, při jízdě na normálních silnicích a zejména na dálnicích se udál kvantový skok! Až nám tato myšlenka přijde pro SUV nepřístojná, ale jak funguje Touareg během delších přesunů, je dechberoucí. Zrychlení, ticho na palubě, komfort, sedadla ergoComfort, nevtíravé asistenční systémy, skvělé adaptivní LED světlomety „IQ. Light“, systém nočního vidění, to vše z jakékoli vaší cesty udělá pohodlnou projížďku, během níž jen tak mimochodem ujedete třeba 500 kilometrů na jeden zátah, aniž byste to poznali.

Marná sláva, i třetí generace Touaregu se povedla. Pokud se vám navíc zamlouvá lehce extravagantní zjev, máte vyhráno, stačí mít minimálně 1 476 900  Kč.

Lukáš Novák

Aston Martin DB5: Zákulisí restaurování auta Jamese Bonda

Komentáře