Osmiválcový motor 4,0 l biturbo, 585 koní, 315 km/h. Tak vypadá vstupenka do světa neuvěřitelných zážitků!

Druhá generace supersportovního kupé Mercedes-AMG GT kupé přináší zásadní zlepšení všech jízdních parametrů, ale i 2+2místný interiér. K tomu vypilovaný podvozek i aerodynamické prvky a stále ten opojný osmiválec se dvěma turbodmychadly.

Unikátní konstrukce využívá kompozitní, převážně hliníkový prostorový rám karoserie, který je zárukou prvotřídní tuhosti pro precizní jízdní vlastnosti i na závodním okruhu, nemluvě o pasivní bezpečnosti. Dominantní specifická maska chladiče vytváří nezaměnitelný vzhled. Výrazné jsou rovněž světlomety se standardně dodávanou technologií DIGITAL LIGHT: ta díky 1,3 milionu pixelů v každém světlometu zajišťuje dokonalé osvětlení za všech podmínek.

Interiér obejme posádku luxusem a moderně pojatým palubním rozhraní. Vše je přes horizontální dotykový displej snadno ovladatelné, aby se řidič mohl plně soustředit na jízdu. Nechybí tradiční kruhový ovladač na volantu, kterým se snadno přepíná šest jízdních režimů: od komfortního či módu pro kluzký povrch až po závodní nastavení pro opravdové znalce.

Skutečným vrcholem techniky je ale propracovaná aerodynamika s aktivními členy vpředu i vzadu. Dvoudílný systém řízení proudění vzduchu AIRPANEL přispívá ke zlepšení obtékání za všech podmínek. Při zvláště vysoké potřebě chladicího vzduchu například při jízdě na okruhu se otevřou lamely v přídi a umožní maximální chladicí účinek. Dalším aktivním prvkem je výsuvný zadní spoiler. Při rychlosti nad 80 km/h se nastavuje do pěti různých poloh, aby buď optimalizoval jízdní stabilitu, nebo snížil odpor vzduchu. Pod motorem je výsuvný díl pro vyvolání Venturiho efektu a tím se auto doslova přisává k vozovce a snižuje vztlak na přední nápravě. Řidič to pocítí na řízení a AMG GT kupé lze díky tomu ovládat přesněji v zatáčkách.

Při uvedení na trh je nové AMG GT kupé k dispozici s motorem AMG V8 4,0 l biturbo. Osmiválce jsou montovány výhradně ručně v sídle společnosti v Affalterbachu vždy konkrétním mechanikem podle tradičního principu značky „One Man, One Engine“. V modelu GT 63 4MATIC+ poskytuje motor výkon 430 kW (585 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 3,2 sekundy a maximální rychlost dosahuje 315 km/h. Další verze budou představeny v druhé polovině roku 2024.

K jistému zvládnutí takové dávky výkonu jsou k dispozici špičkové technické prvky, jako je aktivní pérování AMG ACTIVE RIDE CONTROL s potlačením náklonu, řízení kol zadní nápravy, poprvé je rovněž dostupný plně variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+. Jak je u značky Mercedes-AMG zvykem, vůz si lze také upravit dle vlastních představ řadou příplatkových prvků, včetně aerodynamické sady s karbonovými komponenty. Nový Mercedes-AMG GT kupé se řadí na absolutní špičku supersportovních vozů a nadchne každého fanouška vozů kategorie GT.

Více informací: www.mercedes-benz.cz

Technické údaje

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ kupé

Motor                                        V8 biturbo

Zdvihový objem                       3982 cm3

Nejvyšší výkon                         430 kW/585 k

Při otáčkách                             5500–6500/min

Nejvyšší točivý moment        800 Nm

Při otáčkách                             2500–5000/min

Pohon                                        plně variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+

Převodovka                              9stupňová AMG SPEEDSHFT MCT 9G

Podvozek                                   dvojité lichoběžníky, řiditelná zadní kola

Pérování                                    AMG ACTIVE RIDE CONTROL, nastavitelné tlumiče

Rozměry                                    4728 × 1984 × 1354 mm

Nejvyšší rychlost                     315 km/h

Zrychlení 0–100 km/h            3,2 s

Spotřeba paliva (WLTP)         14,1 l/100 km

Cena                                           4 939 220 Kč vč. DPH

Komentáře