Do hledáčku dokumentárního fotografa Leslieho Jonese se ve 30. letech minulého století mnohokrát dostala i automobilová nehoda, jež v hektické dekádě patřila, stejně jako dnes, k realitě každodenního života moderního velkoměsta.

Neobvyklá série zachycuje dopravní nehody pohledem slavného fotografa Leslieho Jonese pracujícího mezi lety 1917 až 1956 pro novinový plátek Boston Herald-Traveler. Jones se během své dlouhé kariéry specializoval na dokumentování každodenního života Bostonu i jeho okolí, a to včetně automobilových nehod. Mnohokrát se mu podařilo zvěčnit takové momenty morbidní, tragické, bizarní, ale někdy i komické.

FOTO: „Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa

„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (38)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (42)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (19)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (32)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (6)
Další fotky
„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (2)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (41)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (40)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (39)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (37)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (35)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (34)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (33)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (31)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (30)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (29)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (28)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (27)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (26)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (25)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (24)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (22)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (21)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (20)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (18)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (17)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (16)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (15)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (14)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (13)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (12)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (11)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (10)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (9)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (8)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (7)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (1)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (3)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (4)„Bouračky“ (nejen) ve 30. letech minulého století objektivem profesionálního fotografa - vintage-photos-car-wrecks (5)

Jones pracoval v dobách, které před sebou měly ještě dlouhou cestu k povinnému zavedení pro nás tak běžných věcí, jako jsou třeba bezpečnostní pásy – například v Československu bylo jejich povinné používání zavedeno až roku 1967.

www.rarehistoricalphotos.com

Zatímco se tak zvyšoval počet obětí účastníků dopravních nehod (první zdokumentovaná autohavárie plynového vozidla nastala roku 1891), samotné automobilky nečinily mnoho pro bezpečnost řidičů nebo spolucestujících.

Nesuď auto podle obalu! Tyhle „vraky“ si uchovaly svoji patinovou krásu, uvnitř jsou ale nejmodernějšími stroji

Stejně tak pořádné zákony zajišťující bezpečnost chodců (k první fatální nehodě došlo roku 1896 v Londýně, kdy se obětí stala 44letá Bridget Driscollová) se počaly objevovat až ve 20. letech minulého století.

Jan Králík

Komentáře