Moc dobře si pamatujeme první šokované reakce garážových kovbojů, když BMW představilo aktuální „trojkovou“ řadu. Je to zřejmě úděl této doby, když se všichni někde na internetu podívají na fotku a hned je z nich odborník na libovolné téma. To podstatné je, jak nová „trojka“ vypadá ve skutečnosti a hlavně, jak jede. A pokud nechcete číst dále, tak vězte, že obojí snese velmi přísná měřítka.

Nové BMW 3er, které je sedmým provedením v historii této řady, je delší a širší, takže na první pohled působí také nižším dojmem. Je tomu ale naopak, na výšku je o 1 milimetr vyšší než předchozí generace, to jen designéři klamou tělem. Když už jsme u těch designérů, odvedli opět skvělou práci. I přes velikost novinky je poznat nejen příslušnost k rodu BMW (to se tak nějak očekává samo), ale také příslušnost k modelové řadě. Auto prostě vypadá jako „trojka“ a není nutné nad tím přemýšlet. Nota bene v provedení kombi, kterému bavorští říkají Touring. Jasně, dříve zakulacená karoserie dostala vícero hran, a to včetně jedné vodorovné, která prochází přímo kultovními ledvinkami na předku vozu. Nicméně po stránce designu není co vytknout.

Také uvnitř je poznat, že „trojka“ poskočila. U BMW zůstávají na rozdíl od konkurence se čtyřmi kruhy ve znaku věrní klasickým tlačítkům, takže veškeré ovládání je intuitivnější, odezva infotainmentu je blesková, dokonce i přístrojová deska je plně digitální. U ní by to však ještě chtělo zapracovat na grafice, protože navigaci simulující změť šedivých čar není moc přehledná.

Sedadlům nemáme co vytknout, jsou pohodlná, sedák si můžete prodloužit, v zatáčkách vás podrží a ani po delší jízdě nejste rozlámaní. A jak je to s místem? Vpředu je to samozřejmě skvělé, ale i vzadu je dost místa, kam se pohodlně posadí vzrostlý pasažér, a to i za vzrostlého řidiče. A když už jsme mohli vyzkoušet Touring, musíme zmínit i zavazadlový prostor, který je obrovský a prakticky využitelný. V jeho podlaze totiž najdete „nafukovací“ kolejnice, které zabraňují nechtěnému pohybu nákladu.

Pod kapotou testované „trojky“ pracoval třílitrový naftový šestiválec s nejvyšším výkonem 195 kW (265 koní). Zasloužil by ještě trochu odhlučnit, zejména venku, ale uvnitř je vše v pořádku. Monumentální zátah vás katapultuje na 100 km/h za 5,4 sekundy a když si nedáte pozor, není problém si na dálnici nevšimnout, že jste už dávno překonali rychlostní limit. Právě na dálnici funguje BMW 330d Touring nejlépe, je to plnohodnotné přibližovadlo na dlouhé vzdálenosti, které vás v naprostém pohodlí a s rozumnou spotřebou dostane na druhý konec republiky nebo klidně na druhý konec Evropy. Má to jen jednu podmínku – musíte jet po kvalitních silnicích, protože jestli něco tato „trojka“ nemá ráda, jsou to nerovnosti. Ať už je to 18palcovými koly s Runflat pneumatikami nebo tuhým podvozkem (a to i v režimu Comfort) nebo znovu odlehčenou a přitom torzně tužší karoserií, které jakýkoli ráz pošle celým autem, je to asi jediná vada na kráse tohoto dálničního expresu. Možná by to vyřešily klasické pneumatiky, možná o číslo menší kola. Celkový dojem by pak mohl být zcela bez ztráty kytičky.

BMW řady 3 si můžete pořídit již od 921 700 Kč za model 318d sedan, náš 330d Touring xDrive je v základu k mání za 1 326 000 Kč. Stačí ale přidat pár vychytávek jako např. LED světlomety, head-up displej, digitální přístrojový štít, metalický lak BMW Individual či sedadla v kůži a rázem jste na 1 822 630 Kč.

Lukáš Novák

Komentáře