Tohle se inženýrům z Mnichova moc povedlo. BMW 540d xDrive ve verzi Touring nejen, že skvěle vypadá, ale také fantasticky jede. Jednoznačně tak potvrzuje, že kvalitní naftové šestiválce ještě nevymřely.

První pohled na tohoto „oře“ sděluje mnohé. Vidíme svaly, vidíme dramatický postoj, vidíme dynamické linie. To vše s nádhernými koly a v exkluzivní bílo-šedivé barvě s kontrastními černými doplňky. Na kráse nic neubírá ani velký zadek, jak se na kombi sluší a patří. Modré části v předních světlometech pak dávají jasně najevo, že tady pracuje laser, zatímco dvě obří koncovky výfuku po stranách černého difuzoru sdělují, že také pod kapotou se budou dít velké věci.

Testovaný kombík totiž pohání mild-hybridní ústrojí, jehož srdcem je třílitrový řadový naftový šestiválec. A pryč jsou staré doby, kdy jste klapot dieselu slyšeli na desítky metrů daleko, tento agregát je naprostý tichošlápek. Nejen že je sám o sobě tichý, ale také odhlučnění motorového prostoru je prvotřídní, o odhlučnění kabiny ani nemluvě. I přes svou akustickou nenápadnost je tento motor ale doslova dynamit. Reakce na plynový pedál jsou okamžité a dynamika vozu nechybí prakticky v jakékoli rychlosti.

Jízdu si v BMW 540d xDrive Touring užijete v prvotřídním pohodlí. Sedadla jsou komfortní, prakticky ve všech směrech nastavitelná a samozřejmě vyhřívaná. Na náš vkus a vzrůst byl posez možná příliš nízko, ale nic, na co by se nedalo zvyknout. Do rukou vám skvěle padne volant s tlustým věncem, skrz který budete koukat na digitální přístrojový štít. Ten se samozřejmě graficky mění podle vámi zvoleného jízdního režimu. Nejnovější provedení multimediálního systému se pak ovládá intuitivně, a to nejen otočným ovladačem s touchpadem, ale také gesty, či hlasem.

Když už jsme zmínili jízdní režimy, nejvíce jsme využívali dva: Eco Pro a Sport. Po městě se v ekonomickém režimu totiž dát pohybovat okolo 8 litrů na 100 km, což je pro šestiválec skvělá hodnota. Samozřejmě, že k ní vydatnou mírou přispívá také precizní management mild-hybridního systému. Režim Sport jsme pak volili vždy, když jsme si chtěli trochu zařádit. A věřte tomu, že i s velkým kombíkem si užijete zábavy až nad hlavu!

Každá legrace ale něco stojí. Na základní BMW 540d xDrive Touring si připravte 1 826 500 Kč. Přidejte dostatek prvků nadstandardní výbavy, jako např. paket M Sport, nezávislé topení, laserové světlomety a další a hned jste na 2 759 176 Kč, což není málo. Stojí to ale za to!

Lukáš Novák

Komentáře