Z korejské dvojice klasických hatchbacků jsem měl vždy blíže k Ceedu, Byl tím nadčasovějším a evropštějším provedením, které dělalo přesně to, co se od něj očekávalo a bez odmlouvání. Co mu ale vždy chybělo byl takový ten „šmrnc“, aby se za ním lidé otáčeli. I to je ale už pryč, protože Kia koncem minulého roku přišla s lehce upraveným a oplastovaným modelem XCeed. A to je vskutku moc pěkné pokoukání!

Na test nám v redakci přistál XCeed ve výrazné žluté barvě, což v kombinaci s černými a stříbrnými plastovými doplňky vypadalo velmi vkusně na první pohled. Ten pocit mi potvrzovaly i pohledy kolemjdoucích, kteří se za autem otáčeli a dost pravděpodobně marně přemýšleli, co za Kiu to vlastně vidí. Jak už jsem naznačil a také název napovídá, XCeed vychází z klasického Ceedu, ale zároveň se tváří, jako by chtěl dorůst o několik velikostí větší model Sportage. Výsledek je efektní nejen zvenku, ale také uvnitř, protože XCeed má co do komfortu a kvality blíže právě k modelu Sportage.

Pod kapotou našeho XCeedu pracovala přeplňovaná benzinová jednotka 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW (140 koní), která měla sil tak akorát, a o řazení se starala sedmirychlostní automatická převodovka. Ta za všech okolností odřazuje na co nejvyšší možnou rychlost, aby motor točil co nejnižší otáčky, což je hezké (a úsporné) při plynulé jízdě mimo město, ve městě je ale lepší držet motor v otáčkách, abyste byli vždy připraveni vyrazit.

Kia XCeed se mi moc líbila, a to nejen vizuálně, ale také jízdně. Podvozek je komfortní, o řadě nerovností ani nevíte, a v zatáčkách se novinka taky neztratí. Motor 1.4 T-GDI je skvělou střední cestou, pro milovníky nafty jsou v nabídce samozřejmě také vznětové varianty. Cena XCeedu na českém trhu začíná na 484 980 Kč.

Lukáš Novák

Komentáře