Čeština je krásná. Když o něčem nebo o někom řeknete, že je „na baterky“, znamená to, že funguje, jak se mu zlíbí. V případě BMW i3 za tím ale žádné dvojsmysly nehledejte. Tohle auto prostě pohání elektřina, a proto se bez baterek neobejde. Stejně tak se neobejde bez kabelu a občasného dobití. Ano, občasného.

Námi testované i3s, což je vylepšená verze klasické elektrické „i trojky“, totiž na jedno nabití dokáže ujet až 260 kilometrů. A přiznejme si, kdo z nás by po městě za jeden či za dva dny najel tolik? Během týdne s i3s jsme zjistili, že denně ujedeme něco mezi 30 a 40 kilometry. To znamená, že poprvé jsme nabíjeli po pěti dnech, a to pouze z psychologických důvodů. V elektromobilu prostě nebudeme pokoušet štěstí do nulového dojezdu, že? Tím jsme si na vlastní kůži otestovali, že ono často zmiňované strašení s hledáním dobíjecích stanic je spíše vlhkou představou zatvrzelých petrolheadů než realita.

Je potřeba si také uvědomit primární určení automobilů, jako je BMW i3. Je to prakticky vždy druhé auto do rodiny, auto do města, na nákupy, do kina… Typickému zákazníkovi stojí doma v garáži např. BMW 330d GT nebo nějaký podobný velký vůz, kterým obslouží víkendové výlety, rodinné dovolené, služební cesty a další výjezdy. Do začouzeného a zacpaného města pak vytáhne i3 a bezemisně si to bzučí za svým cílem.

Uvnitř se navíc každý cítí jako doma. I když zvenku může i3 i po tolika letech působit trochu jako ufo, uvnitř je to klasický automobil. Volant, displeje, ovládání… Snad pouze volič jízdních režimů u volantu chce trochu zvyku, stejně tak jako ohromující prostor mezi sedadly řidiče a spolujezdce. BMW i3 totiž nepotřebuje středový tunel, protože elektromotor, který pohání zadní nápravu, najdete také vzadu. Výkon elektromotoru u i3s činí 135 kW (184 koní) a z nuly na 100 km/h vás doslova vystřelí za 6,9 sekundy. Na 60 km/h budete dokonce za 3,7 sekundy, maximální točivý moment, který je k dispozici už od nulových otáček, totiž dělá divy. Přidejte sportovní řízení a o 10 mm snížený podvozek oproti klasickému i3 a máte městského trhače asfaltu.

Jak jsme již zmínili, prostor vpředu je impozantní, stejně jako výhled z auta. Na zadních sedadlech to není zas taková paráda, ale i tam se pasažéři vejdou. Trochu zvláštním řešením je pak zadní pár dveří, které se otevírají proti směru jízdy a navíc je nelze otevřít, dokud neotevřete i přední dveře. Designově jistě ok, uživatelsky však poměrně nepříjemné. BMW i3s můžete aktuálně pořídit za 1 144 00 Kč, pokud vám postačí klasické i3 s motorem o výkonu 125 kW (170 koní), pak si připravte 1 043 900 Kč.

Lukáš Novák

BMW 325d Touring: Stěhovací zadokolka

Komentáře