Představte si svobodně se celý týden pohybovat po městě a okolí v normálním autě a projet pouhou čtvrtinu nádrže. To zní jako sen, že? S novým Lexusem UX 250h je to však naprostá realita.

V Lexusu to s hybridy už drahnou dobu myslí smrtelně vážně. Nafťáka byste v portfoliu japonské automobilky hledali marně a také velkoobjemové atmosférické motory jsou již vyhrazeny jen pro ty nejsportovnější modely. Zato hybridů je v nabídce tolik, až vás budou oči přecházet. Nejnovějším modelem, který sází plně na hybridní pohon, je UX 250h, moderní crossover, který vypadá jako něco mezi hatchbackem, SUV a transformerem. Jak už z tohoto popisu vyplývá, hranice mezi tím, že se vám bude UX líbit, nebo ne, je velmi tenká. Třeba my jsme si zvykli na typický „lexusí“ předek poměrně rychle, ale ta záď… Ta je opravdu zvláštní.

Ať už se vám ale design Lexusu může zdát jakýkoli, je přísně účelný, aby vůz kladl co nejmenší aerodynamický odpor a pomáhal hybridnímu ústrojí docílit co nejnižší spotřeby paliva. To tvoří dvoulitrový benzinový motor s výkonem 107 kW a elektromotor s výkonem 80 kW. Maximální systémový výkon činí 131 kW, což poskytuje vozu nadmíru solidní dynamiku. Limitem, a to spíše pocitovým než reálným, je bezstupňová převodovka, díky níž je při prudší akceleraci spalovací motor neustále ve vysokých otáčkách.

Jenže! Po městě, kam toto auto pasuje jako zadek na nočník, nic takového jako dlouhé a prudké rozjezdy vlastně vůbec nepotřebujete a v tom je to kouzlo. Při patřičně jemné práci s plynovým pedálem si rozjezdy, které jsou na spotřebu nejhorší, pohlídá elektromotor a benzín tak pálíte, jen když nastane krajní nutnost. A i tehdy funguje skvělá kooperace obou jednotek, kdy často benzinovým motorem pouze dobíjíte baterii a stejně jedete na elektřinu. Výsledky jsou impozantní, ať už se týkají zmiňované spotřeby či komfortu jízdy. Lexus je totiž tichošlápek, takže se v něm cítíte jako v opravdovém prémiovém automobilu.

Za technologicky pokročilý vůz ale musíte také zaplatit. Aktuálně je Lexus UX 250h v nabídce od 849 000 Kč. Když si ale spočítáte, že budete tankovat jen jednou za měsíc, pravděpodobně se vám koupě vyplatí.

Lukáš Novák

BMW 325d Touring: Stěhovací zadokolka

Komentáře