Jeep Compass byl vždy takové ošklivé káčátko. Navíc byl vždy až moc americký, a to nám tady v Evropě nikdy nevonělo. Nová generace ale nejen že prokoukla, ale zbavila se také velké části těch amerických manýrů, které se nám nelíbily. Jenže segment malých SUV je aktuálně neskutečně našlapaný – dokáže v něm nový Compass obstát?

První dojem z nového Compassu je skvělý. Vypadá totiž nejen jako Jeep, ale jako by z oka vypadl svému největšímu sourozenci, modelu Grand Cherokee. Moderní design, který si bere od bratrských modelů jen to nejlepší, to prostěA musí fungovat. Přidejte k tomu nějakou pěknou barvu, velká kola a úspěch je zaručen.

FOTO: Moderní design Jeepu Compass sluší, trochu ale zavání laciností

Moderní design Jeepu Compass sluší, trochu ale zavání laciností - Jeep CompassModerní design Jeepu Compass sluší, trochu ale zavání laciností - Jeep CompassModerní design Jeepu Compass sluší, trochu ale zavání laciností - Jeep CompassModerní design Jeepu Compass sluší, trochu ale zavání laciností - 170606_jeep-compass_12_okModerní design Jeepu Compass sluší, trochu ale zavání laciností - Jeep Compass
Další fotky
Moderní design Jeepu Compass sluší, trochu ale zavání laciností - 170307_jeep_all-new-jeep-compass_03

Uvnitř už to ale taková paráda není. Uspořádání ovládacích prvků je lehce zmatené, ale na to se ještě dá zvyknout. Co zamrzí, je pocit lacinosti, a to jak na tlačítkách, tak různých výplních a dekorech. Jasně, nesedíme v prémiovém SUV za několik milionů, ale u auta s cenovkou, která se k milionu blíží, bychom očekávali větší parádu. O to více zamrzí, že palubní infotainment je pomalý, nepřehledný a značně klopýtá za moderní dobou. Ale což, alespoň že prostoru je uvnitř Compassu dost, a to jak vpředu, tak vzadu. Sedačky jsou pohodlné, ale na dlouhých tratích by se hodil trochu delší sedák. Sečteno a podtrženo – Jeep Compass už není americký „holobyt”, ale do jeho konkurentů mu v interiéru ještě trochu šmrncu chybí. Třeba to ale dožene jízdními výkony. Nebo?

Nedožene. Marně jsme si týden říkali, kam se podělo těch 170 koní. Ne, že by Compass působil dojmem slabocha, ale objektivně bychom čekali větší porci agility. Vysvětlení se nabízí jediné – devítistupňový automat, který potenciál motoru dusí. Za každou cenu se totiž snaží řadit do co nejnižších otáček, takže výsledkem je malátná jízda bez náznaku emocí. Ke cti testovaného vozu ale musíme zmínit, že v porovnání s benzinovým provedením 1.4 MultiAir je diselový Compass doslova trhač asfaltu.

Audi A7 Sportback: Elegance na druhou

Nový Compass je vybaven celou řadou elektronických pomocníků, ať už jsou to různí asistenti nebo skvělý volič režimů jízdy „Selec-Terrain”. Když jsme se pustili do sněhu a přepnuli do módu „Snow”, bylo poznat, že auto funguje úplně jinak a s cestou se popasoval na výbornou. Nepochybujeme tedy o tom, že Compass zvládne i drsný terén. Plusem jsou také LED světlomety, které svítí skvěle.

Pro koho tedy nový Jeep Compass je? V první řadě pro milovníky amerických aut, kterým dosud chyběla možnost pořídit si kompaktní SUV. A ve druhé řadě? Pro ty, kdo se chtějí odlišit v záplavě uniformních SUV, kterými je automobilový trh aktuálně naprosto přesycen. Pokud však budete chtít silnou naftovou čtyřkolku, připravte si minimálně 982 990 Kč.

Lukáš Novák

 

Komentáře