Po třech těžkých letech, kdy se firma kvůli pandemii covidu a konfliktu na Ukrajině potýkala s propadem prodejů, přinesl rok 2023 úspěšný růst. Vyplatila se nová strategie a rozšíření nabídky, která nově cílí i na B2B segment. Brašnářství Tlustý si tak za uplynulý rok připsalo řadu úspěšných firemních zakázek a spoluprací. Na B2B spoléhá firma i do budoucna, stejně jako na rozvoj svého unikátního projektu zakázkové výroby kožených bot.

Během svého působení na trhu čelila firma Brašnářství Tlustý již několika propadům a krizím. Naposledy ji v roce 2020 málem srazil vaz covid, kdy se prakticky ze dne na den produkce propadla o 95 %, a následovaly další dva těžké roky. Firma zabojovala. V roce 2023 obměnila svůj obchodně-marketingový tým, nastavila novou strategii, revitalizovala online kanály, aktualizovala sortiment. Nyní může za uplynulý rok ohlásit 37% meziroční růst tržeb a aspiruje na jedničku svého trhu.

„Společností, které prodávají kožené výrobky nebo se zaměřují na práci s kůží, je samozřejmě v Česku více, naše firma je ale jediná, která disponuje celou skladbou profesí potřebnou pro návrh specializovaných výrobků z kůže: od designu a konstrukce přes technologie a výrobu až po zajištění výroby interně i externě,“ popisuje majitel a ředitel firmy Ivan Petrův.

Sázka na B2B se vyplatila

Z původně čistě zakázkového brašnářství, které nabízelo opasky a peněženky, se Brašnářství Tlustý během 11 let transformovalo v unikátní firemní koncept, který navazuje na českou řemeslnou tradici a Baťovské hodnoty v čele s heslem „náš zákazník, náš pán“. Služba zákazníkovi ostatně patří i do „svaté trojice“ hodnot brandu, vedle kvality a odvahy. „Před 11 lety jsme firmu zakládali s cílem obnovit mrtvý obor, uchovat tradici českého řemesla a přinést na trh neobyčejně kvalitní výrobky z kůže v ceně, kterou si může dovolit širší veřejnost, stejně jako výjimečnou službu,“ uvádí Ivan Petrův.

Svou vizi firma drží dál, vedle individuální klientely však v roce 2023 nově rozšířila svou nabídku o B2B segment. Právě tento krok se zásadně podepsal na růstu, jehož společnost dosáhla. Podařilo se jí navázat spolupráce s řadou firem včetně Škoda Auto, Preciosa, Samsung, Mileta nebo Zážitky.cz. „Firmy u nás poptávají nejen výrobky z kůže například jako firemní dárky, ale také třeba komponenty ke speciálním produktům, výrobky pro eventy nebo doplňky k prémiovým modelům. Mezi českými výrobci máme unikátní pozici, takže pokud firmy poptávají českého dodavatele na cokoliv spojeného s kůží, jsme jejich lidé,“ vysvětluje Ivan Petrův. B2B segment se podílí asi na 15 % tržeb za loňský rok, do budoucna firma cílí na 30% podíl.

Priority pro rok 2024 a dále

Pro nadcházející období je jedním z hlavních cílů společnosti dokončit své ozdravení a dosáhnout obratu 45 milionů Kč s meziročním růstem minimálně +20 %. V popředí zájmu setrvává orientace na lokální zakázkovou výrobu kožených produktů včetně rozvoje strategického projektu firmy, jímž je unikátní výroba kožené obuvi. „Jsme jediná firma nejen v České republice, ale troufám si říci v celé evropské oblasti vyjma jižní Evropy, která nabízí na míru šité boty v dané kvalitě za rozumné peníze, a ještě s výjimečným servisem,“ říká Ivan Petrův. V plánu je také navýšení výrobních kapacit, optimalizace portfolia, retailový prodej prostřednictvím partnerů v České republice a na Slovensku, stejně jako refresh komunikace, nová vizuální identita či rozvoj PR a marketingu.

Komentáře