Korejská automobilka KIA poslední dobou chrlí na trh jednu novinku za druhou. Tato má v našich srdcích speciální místo. V době, kdy výrobci vymýšlejí jaké další SUV by vyrobili, to KIA vzala za opačný konec. Výsledkem je Stinger, nádherné gran turismo, které má sportovních genů na rozdávání.

Tak tohoto bychom se ani nenadáli. Přede mnou stojí automobilové zjevení – KIA Stinger. Jeho ladné křivky jsou pastvou pro oči, bublání z výfuku pak slibuje svižné svezení. Je až neuvěřitelné, jak se Stinger podobá konceptu KIA GT, který automobilka představila na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011.

Na výběr máte ze tří různých motorizací. Tou první je naftový agregát o objemu 2,2 litru s výkonem 147 kW (200 koní). Další volby jsou o poznání sportovnější, protože se jedná o benzinový dvoulitr s výkonem 188 kW (255 koní), a vrchol nabídky – dvojitě přeplňovaný šestiválec o objemu 3,3 litru, který má výkon 272 kW, což je úctyhodných 370 koní.

Za volantem usednete do precizně vytvarované sedačky a první čeho si všimnete je nízký, ale přitom pohodlný posez jako ve sporťáku. Krátké rozhlédnutí po aktuálním pracovišti vám stačí, abyste poznali, že vše je na svém místě. A to včetně ovládání elektronicky nastavitelného podvozku a jízdních režimů Drive Mode Select. Díky nim si ze svého Stingeru můžete udělat přesně takové auto, jaké chcete, a to doslova na počkání. Volit lze mezi pěti různými jízdními režimy: Smart (automatické nastavení podle stylu jízdy), ECO (abyste uspořili co nejvíce paliva), Comfort (klasické nastavení), Sport (pro dynamickou jízdu) a Sport+, kdy máte částečně deaktivovaný stabilizační systém ESC.

Zkuste si jen tak cvičně přepnout Stinger do režimu Sport. Je to překvapivé zjištění, ale téměř pětimetrový Stinger se v něm cítí jako ryba ve vodě. Výkonu na rychlou akceleraci máte dost v každé situaci, brzdy si nechají také řádně diktovat a řízení? Smekáme! Také benzinový dvoulitr funguje na výbornou. To, co ztrácí oproti šestiválci na výkonu, to nahrazuje nižší hmotností, a proto je i s ním jízda velmi svižná. A nafťák? Ten je ideálním provedením na dlouhé dálniční přesuny, protože při nízké spotřebě polyká kilometry jako silniční Otesánek. Stinger si tak lze představit nejen jako sportovní fastback, ale také jako pohodlné gran turismo.

KIA Stinger je ryzí gran turismo, které si můžete pořídit s pohonem zadních nebo všech kol. Jedná se o nejvýkonnější sériově vyráběný model v historii značky KIA, který byl testován a laděn na náročné severní smyčce Nürburgringu. Jste v pokušení si jej pořídit? Chápeme a doporučujeme! Připravte si však minimálně 1 099 980 Kč!

Lukáš Novák

Komentáře