Vuch je mladá módní značka, jejímž poznávacím prvkem jsou barevné kombinace a především puntíky. Za úspěšnou firmou z Chrudimi stojí dva kamarádi – Ondřej Hyrš a Martin Kůs. Původním zaměřením jsou Ondřej ekolog a Martin architekt. Dlouho přemýšleli, do čeho by se mohli společně pustit. Ondřej měl zkušenosti z on-line bussinesem a Martin zase s grafikou a estetikou. Společně se po dlouhém průzkumu trhu rozhodli právě pro dámské peněženky.  Vymysleli první model – barvy, puntíky a netradiční marketingové pojetí celého projektu. Dnes má značka Vuch obrat téměř 61 milionů korun, působí i v dalších evropských zemích a jen za loňský rok prodala 141 817 kusů zboží.

Jak se ekolog a architekt dostane k módní značce?

Martin Kůs: S Ondrou jsme vyrůstali ve stejném paneláku v Chrudimi a vždycky jsme tak nějak věděli, že bychom chtěli podnikat. Jen tehdy jsme úplně neměli jasno v čem. Mezitím jsme oba vystudovali různé obory, abychom v roce 2013 rozjeli e-shop, kde jsme přeprodávali už zavedené značkové módní doplňky. Ta myšlenka mít vlastní značku přišla až o dva roky později.

Ondřej Hyrš: Jo, přesně tak. Tehdy jsme ten obor už měli docela okoukaný a říkali jsme si, že je to strašná nuda, že by to chtělo oživit. A tak se zrodila značka Vuch.  Začali jsme si pohrávat s různými barevnými kombinacemi, vzory, tady došlo na naše ikonické puntíky. Úplně prvně jsme navrhli vlastní kolekci peněženek.

Martin Kůs: Byl to takový pokus, říkali jsme si, že to zkusíme a uvidíme. No a ono to vyšlo. A dneska už děláme komplet celou módu.

A máte milionový obrat…

Ondřej Hyrš: Ano, letos se nám podařilo překročit hranici 60milionů, takže to vypadá, že jsme se s puntíky trefili do černého. 😊

Martin Kůs: Loni jsme rostli o více než 70%, ty plány pro letošek jsou ještě trochu odvážnější a rádi bychom překročili „magickou“ hranici 100 miliónů. Takže rosteme. Spolu s obratem se samozřejmě rozšiřuje i tým lidí a taky jsme vyrostli z původních prostor. Kousek od Chrudimi jsme koupili halu pro expedici výrobků o tisícovce čtverečních metrů, tak nám snad alespoň dva roky bude stačit.

Martin Kůs a Ondřej Hyrš, zakladatelé společnosti Vuch

Nyní působíte v 31 zemích. Ve které se vám daří nejvíce?

Ondřej Hyrš: Zákazníci si mohou objednat naše zboží například na Slovensku, v Maďarku, Polsku nebo Rumunsku. Tady všude působíme na přímo. Loni jsme navíc spustili e-shop v angličtině Vuch.com skrze něj jsme schopni odbavit objednávky po celé Evropské unii.

Martin Kůs: Jak se říká, všude dobře, dom nejlíp. Tak to platí i pro nás. Nejlépe se nám opravdu daří u nás doma v Česku, kde se na budování značky soustředíme nejvíce. Je to jistě dané i tím, že máme dobré znalosti trhu a domácího prostředí.

Peněženky se prodávají stále nejvíce?

Ondřej Hyrš: Celkově jsme prodali už přes 250 tisíc peněženek. Ale posunuli jsme se i k mnoha dalším produktům, mezi nejprodávanější patří hlavně kabelky, batohy a hodinky. Každý rok se navíc snažíme přicházet s novými segmenty, hodně si dáváme záležet taky na limitovaných edicích, anebo spolupracích s různými umělci, to je u zákazníků hodně oblíbené. Pořád se ale držíme oněch veselých barev a vzorů, protože to nás odlišuje od konkurence.

Někde jsem se dočetl, že si sami navrhujete designy výrobků, je to tak?

Martin Kůs: Jo, to je pravda. Sice dnes už to není tak často jako dřív, ale občas mě přepadne náhlá chvilka inspirace. 😊 Dnes už máme kolem sebe vybudovaný tým šikovných a spolehlivých lidí, kterým věříme a máme tak víc času na řízení firmy.

Jaké máte s VUCH plány do budoucna?

Martin Kůs: Co se týká té blízké budoucnosti, tak budeme věnovat především českému trhu. Plánujeme rozšířit naše portfolio o klasický segment fashion oblečení, v plánu je také vytvořit limitovanou edici kabelek a peněženek, která vznikne ve spolupráci s českým malířem Josefem Ratajem. Taky se chystáme na stěhování našeho pražského showroomu do větších prostor přímo v centru Prahy.

Ondřej Hyrš: Velký potenciál ale vidíme i v expanzi na další trhy. Konkrétně připravujeme vstup na slovinský a chorvatský trh, kde je po podobném zboží velká poptávka a konkurence je relativně malá. A hodně se chceme i zaměřit na ekologii. Minulý rok jsme s ní začali trochu koketovat a vydali jsme první kolekci peněženek, které byly vyrobené z recyklovaných PET lahví. V tom chceme pokračovat i letos. Zároveň budeme z kazových nebo reklamovaných výrobků vyrábět taburetky. Ty bychom rádi věnovali do škol a školek. Takže plánů je dost a bude to jízda.

Foto: https://www.instagram.com/vuch_cz/ 

Komentáře