Pokud nosíte dřevěného motýlka, s velkou pravděpodobností to bude BeWooden – původní česká značka ručně vyráběných módních doplňků ze dřeva. Firma vznikla v roce 2012 a je pro ni typická špičková řemeslná ruční výroba, nápaditost i úcta k tradici. Jejich první výrobek – dřevěný motýlek přijali módní aficionados s nadšením.

Dřevěný motýlek – dobrý nápad, ale trochu zvláštní, bez dlouhodobé šance na trhu, prorokovali na počátku někteří škarohlídové. O sedm let později jsou dřevěné motýlky nejen stále na trhu, ale těší se velké oblibě jak v české kotlině, tak i v zahraničí. O jedinečnosti a oblibě těchto doplňků BeWooden z Beskyd vypovídá i několik pokusů o napodobení. K motýlkům zároveň přibyla celá řada produktů, jako jsou manžetové knoflíčky, peněženky nebo diáře, které opět plní wishlisty příznivců nápaditého designu.

Výroba kvalitních dřevěných doplňků pro pány (i dámy!) vyžaduje přesnost, trpělivost i nesmírnou pozornost k detailům. Zaměstnanci BeWooden vytříbeným procesem ruční výroby vytvářejí předměty, které unikátní texturou dřeva zvýrazní osobnost svého nositele. Dřevěné doplňky BeWooden se vyvážejí do řady zemí světa a jsou tak jakostní, že se firma nebojí poskytovat doživotní záruku. BeWooden dbá i na ekologické aspekty: dřevo pochází většinou z přebytků materiálu z místních stoláren. Těmto zbytkům dodává BeWooden nový život.

Rozšiřující se portfolio a touha překročit lokální poměry a vybudovat globální značku přiměly vedení firmy k tomu, aby začala využívat informační systém. „První nápad na to, že budeme potřebovat informační systém, přišla ve chvíli, kdy se nám hromadily excelovské tabulky s evidencemi materiálů, dodavatelů, skladu, účetní nestíhala,“ vysvětluje Ing. Jakub Najdek, Co-Founder & Business Developer značky BeWooden.

Expanze společnosti si vyžádala napojit výrobu a sklad na e-shop tak, aby zákazníkům bylo možné automaticky nabídnout zboží, které je opravdu skladem. Od informačního systému si v BeWooden slibovali, že všechna tato úskalí úspěšně vyřeší a hlavně sloučí veškeré informace na jedno místo, odkud bude možné cokoli dohledat a vyřešit.

Systém Enterprise Resource Planning (ERP), česky Plánování podnikových zdrojů, je informační systém, jímž podnik za pomoci počítače řídí a integruje většinu oblastí své činnosti, jako jsou plánování, zásoby, nákup, prodej, marketing, finance či personalistika. V případě značky BeWooden, kdy kompletní implementaci obstarala partnerská společnost HCV group a.s., zabralo spuštění systému s laděním detailů téměř rok.

Dnes si už chod podniku bez systému zaměstnanci značky nedokážou představit. Při současném růstu je potřeba se opírat o spolehlivý systém, který zvládá řešit různé aspekty chodu firmy, od účetnictví, sklady, výrobu až po logistiku. Pro samotnou značku to z pohledu skladového hospodářství, efektivity, hlídání nákladů znamenalo stejně jako kdysi pro Steva Jobse přechod z garáže do 21. století.

Díky komplexnímu propojení s e-shopem je tak dnes značka schopna zákazníkům v reálném čase nabídnout konkrétní skladové zásoby. „Zpřehlednily se sklady, a díky tomu jsme nyní schopni se rychle rozhodovat na základě finančních reportů. Převedli jsme nákup a účetnictví do systému HELIOS a zavedli jsme čárové kódy na příjmu i na expedici, které zpřesnily a usnadnily práci,“ pochvaluje si Jakub Najdek.

Je úžasné sledovat, jak se sen o jedinečné práci se dřevem rozrůstá a sílí, a to i díky dobré organizaci práce s daty a informacemi.

Petr Bílek

Komentáře