Myslíte si, že elektromobil je nudné ekologické vozítko, se kterým si moc zábavy neužijete? A co když vám řekneme, že toto auto má pohon všech kol, výkon 325 koní a z nuly na sto se dostane za 6 a půl vteřiny? Nabízí se výhradně v „plné palbě“ a dokonce víc než to. Má nejbohatší výbavu, jakou vůbec Peugeot dokáže vyrobit. Sériově má třeba špičkový HiFi systém, masážní sedadla či panoramatickou střechu. Elektrické SUV Peugeot 5008 Dual Motor vás přesvědčí o tom, že silné emoce a nepřekonatelný zážitek z jízdy nepotřebují řev motoru ani litry spáleného benzínu.

Značka Peugeot znovu dokazuje, že na poli elektromobility dominuje. Opět vytáhla z rukávu trumf, kterému málokterá automobilka dokáže kontrovat. Sedmimístné SUV Peugeot E-5008 Dual Motor je skutečným vrcholem nabídky. Sází na kombinaci pohonu všech kol, špičkové výbavy, výkonu přes 300 koní a dojezdu 465 kilometrů na jedno nabití. Tohle není jen auto na denní dojíždění. Tohle je mašina, která se nebojí žádného terénu ani konkurence.

Dva motory, 325 koní a zrychlení jako sporťák

Pod kapotou, tedy přesněji na nápravách, se skrývají dva elektromotory – přední s výkonem 213 koní a zadní s 112 koňmi. Celkem tak E-5008 ve verzi Dual Motor nabídne 325 koní a 509 Nm točivého momentu, což znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 a půl vteřiny. Pro představu – tohle SUV je rychlejší než leckterý hot-hatch.

Ale nejde jen o rychlost v přímce. Peugeot si pohrál s podvozkem, řízením i stabilizátory, aby řidiči dopřál dynamiku a precizní ovladatelnost. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy: Normal pro běžné cestování s prioritou efektivity, 4WD pro náročné podmínky s rozdělením výkonu mezi nápravy 50:50, Sport pro maximální dynamiku a Eco s omezeným výkonem pro šetrnější jízdu. Auto si tak snadno poradí jak s rozbředlým sněhem, tak s dynamickou jízdou po okreskách. A rozhodnete-li se šetřit energií, ochotně se stane úsporným a poslušným beránkem.

Dojezd 465 km a nabíjení za půl hodiny

Lithium-iontová baterie s využitelnou kapacitou 73 kWh nabízí dojezd až 465 kilometrů. Když přijde čas dobíjet, rychlonabíječka zvládne dostat baterii z 20 % na 80 % za cca 30 minut. Pokud nemáte času nazbyt, tuto možnost určitě oceníte. Nicméně pro každodenní život je lepší dobíjet wallboxem, který k naplnění baterie potřebuje asi čtyři a půl hodiny. Standardně je E-5008 vybaven funkcí Smart Battery Management, která zajišťuje omezené nabíjení na 80 %, čímž výrazně prodlužuje životnost baterie.

Vše, co můžete chtít – a ještě něco navíc

Peugeot E-5008 325 Dual Motor se dodává v té nejluxusnější výbavě, jakou lze v rámci řady 5008 pořídit. Staví na výbavě GT a přidává například 20palcová kola z lehké slitiny, kombinované čalounění s Alcantarou s předními sedadly Executive (elektricky nastavitelná, vyhřívaná, s masáží), panoramatické střešní okno, systém 360° kamer VisioPark 3, poloautonomní řízení Drive Assist Plus 2.0, prémiový audio systém Focal® s deseti reproduktory, indukční bezdrátové dobíjení telefonu, vyhřívané čelní sklo​, alarm​ a další. Přiobjednat se nedá už takřka nic. Snad jen tažné zařízení.

Sportovní geny s pořádnou dávkou praktičnosti

Uvnitř vozu objevíte skutečnou revoluci ve světě palubních systémů. Označení Peugeot Panoramic i-Cockpit v sobě ukrývá majestátní digitální 21palcový plovoucí displej s HD rozlišením. Ovládání je vysoce intuitivní a zároveň zlepšuje ergonomii a povznáší zážitek z jízdy na zcela novou úroveň. A zatímco v přední části vozu najdete vrchol palubní technologie, na opačném konci objevíte nepřekonatelnou praktičnost v podobě promyšleného zavazadelníku s objemem až 1185 litrů.

200 tisíc k dobru

Peugeot E-5008 Dual Motor pořídíte za 1 625 000 Kč. To rozhodně není málo. Oproti základní verzi si připlatíte 300 tisíc korun. Nicméně, za tento příplatek získáte pohon všech kol, 115 koní výkonu navíc a opravdu bohatou nad rámec standardní výbavy GT v ceníkové hodnotě vyšší než 200 000 Kč!​ To už stojí za zvážení.

Komentáře