Corolla je nezničitelná. I když na ni japonská automobilka před několika lety zanevřela a nahradila ji modelem Auris, dnes je Corolla zpátky a je v nejlepší formě.

Ze tří provedení hatchback, sedan a kombi jsme měli na týden posledně jmenovanou verzi s názvem Touring Sports. Se sportovním automobilem tato Corolla nemá ale nic společného, je to prostě kombi a tečka. Nutno podotknout, že hybridní kombi, takže si možná řeknete, že kufr je plný baterií. Kdepak, v kufru je místa víc než dost a tak je Corolla nejen úsporná, ale také praktická.

Po usednutí do moderního interiéru nás trochu překvapilo syrové plechové zabouchnutí dveří, ale jinak snese zpracování ta nejvyšší měřítka. Vše vzorně lícuje, vše podstatné je v dosahu řidiče a vše funguje tak, jak má. Pouze infotainment je stálou slabinou Toyoty. Je pomalý, nepřehledný a grafika i v roce 2019 připomíná spíše staré Nintendo než hybridní vůz nabitý nejnovějšími technologiemi.

Jízdně pak Corolla odvádí standardní práci. Občas se na nerovnostech vůz citelně roztřese, ale jinak je vcelku pohodlný a pocitově lehký. O pohon se stará benzinová osmnáctistovka v kombinaci s elektromotorem a maximální výkon, který máte k dispozici, činí 90 kW. Není to moc, ale rozhodně to není ani málo. Pokud by však záleželo na nás, raději bychom asi zvolili kombi se samostatným přeplňovaným benzinovým motorem. Rozdíl v akustickém komfortu hraje bohužel proti hybridu, jehož bezstupňová převodovka točí motor do nesmyslných otáček.

Ceny Toyoty Corolla Touring Sports začínají v ČR na 584 900 Kč, záleží jen na vás, jestli kolem sebe chcete šířit ekologickou auru.

Lukáš Novák

Toyota C-HR: klony útočí

Komentáře