Jen těžko si v automobilovém světě dokážeme představit větší stálici, než je Volkswagen Golf. Německý vůz toho prožil a přežil už tolik, že se zdá být nesmrtelným, a neklamným důkazem toho je jeho aktuální osmá generace.

Tentokráte se ve Wolfsburgu museli snažit ještě usilovněji než obvykle, protože konkurence vystrkuje drápky a všudypřítomné elektromobily pokukují po stále větším tržním podílu. O to více kvituji fakt, že testovaný Golf byl „v naftě“, což v této době působí jako bájný jednorožec. Ale postupně…

Designéři opět nezklamali, Golf je stále Golfem, drží si svůj typický tvar a na silnici si ho rozhodně s ničím nesplete. Kvůli lepší aerodynamice a tím pádem i nižší spotřebě a emisím je však zaoblenější, uhlazenější a dokonce i užší než byla „sedmička“. Zatímco zadní část je na první pohled skvělé sochařské dílo, na předek si asi budete chvilku zvykat. Je takový… no, řekněme, že rozpláclý. Tento dojem ale překvapivě řeší barva, protože třeba v šedé, nebo v naší žluté metalíze, vypadá auto zepředu mnohem přirozeněji a nenuceněji. Na své si ale přijdou i ti, kteří vyměnili svá předchozí korejská přibližovadla za tu pravou německou kvalitu, protože Golf si můžete pořídit s LED podsvícenou maskou chladiče. Ve zkratce je to optické propojení diod denního svícení ve světlometech. Trochu cirkus, ale asi mají v Německu vyzkoumáno, že se to zákazníkům bude líbit…

Interiér osmičkového Golfu je poplatný době. Co to znamená? Je plný displejů, ovládání je dotykové a stará dobrá přehledná tlačítka jsou pryč. Ano, směr plné digitalizace je zřejmý, ale přesto ten pocit, když i potmě najdu v kabině s milimetrovou přesností to správné tlačítko, aniž bych musel koukat na displej, nebo dokonce do menu palubního systému, ten u mě vždy bude vítězit. Co mě trochu překvapilo je vnitřní prostor. Golf není malý, ale rozhodně se v něm necítím tak vzdušně, jako ve svém „šestkovém“ provedení. Pozitivem je, že se člověk, zejména řidič, cítí být více jako v kokpitu a vtažen do děje.

Nový turbodiesel pod kapotou pak ale vše žehlí. Jede skvěle, ba přímo fantasticky, spotřeba je z říše snů z minulých dob, kdy se označovala slovy „furt plnej za čtyři na sto“ a automatická převodovka DSG si hraje s kvalty přesně tak, jak je třeba. Perfektní byl i podvozek, který disponoval adaptivními tlumiči. Ty pracovaly takovým stylem, že jsem o 18palcových kolech prakticky nevěděl.

Golf je prostě znovu povedené auto, a to znamená, že i jeho osmá generace by měla bodovat. Záleží pouze na externích proměnných, kterými je obecný vývoj trhu směrem k elektromobilitě, světová pandemie a případná ekonomická krize. A taky na tom, kdy inženýři ve Wolfsburgu konečně vyladí software palubního systému…

Lukáš Novák

Komentáře