Ikonické GTi se vrací, a to ve velkém stylu. Krátce před startem nejslavnějšího závodu světa – 24 hodin Le Mans, se zářivě červený vůz E-208 GTi prohnal po slavném okruhu v doprovodu třiceti legendárních vozů 205 GTi, a to před zraky skoro 350 000 diváků. Takovou impozantní premiéru zažil jen málokterý vůz. A čím ještě je nový Peugeot E-208 GTi zajímavý?

Nový Peugeot E-208 GTi se hrdě hlásí k odkazu legendárního modelu 205 GTi, který značka uvedla už před více než 40 lety. Nový model ovšem ideu GTi posouvá do 21. století — s pořádnou porcí výkonu, ale zároveň bez lokálních emisí.

Pod kapotou najdete elektromotor o výkonu 280 koní, který vystřelí E-208 GTi na stovku za pouhých 5,7 sekundy. To je hodnota, kterou ve svém segmentu jednoznačně dominuje. Navíc má samosvorný diferenciál, který zkrotí výkon v zatáčkách, rozšířený rozchod kol a snížený podvozek pro lepší stabilitu a nechybí ani kvalitní obutí Michelin Pilot Sport Cup.

Červená show

Z hlediska designu sází nový vůz na agresivní postoj s rozšířenými blatníky, 18palcovými koly inspirovanými „děrovaným“ designem legendární 205 GTi a decentními červenými prvky, které odkazují na sportovní DNA. Vpředu najdeme LED světla s typickými třemi „drápy“, vzadu difuzor se zabudovanou mlhovkou a samozřejmě nechybí legendární jasně červený lak, který ke GTi prostě patří.

Uvnitř pokračuje červená show — kontrastní prošití, červené bezpečnostní pásy, a dokonce i digitální přístrojový štít v červeném režimu posilují sportovní atmosféru. Sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy vás doslova vtáhnou do éry slavné 205 GTi. A do toho kompaktní volant čalouněný perforovanou kůží a alcantarou, který umocňuje radost z jízdy.

Z okruhu rovnou na silnici

Technika vozu dává tušit, že o zážitky z jízdy nebude nouze. E-208 GTi se totiž zrodil v dílnách závodní divize Peugeot Sport, který už pro značku stvořil několik sériových sporťáků včetně ikonického RCZ R. Nicméně čistý elektromobil dosud žádný. E-208 GTi je tak první. A Peugeot naznačuje, že zřejmě nebude posledním. Peugeot Sport těžil ze svého know-how z vytrvalostních závodů WEC, kde závodí s hybridním speciálem 9X8, a využil ho k vyladění brzd, chlazení i rekuperace energie pro ten nejlepší řidičský zážitek.

Srdcem modelu E-208 GTi je kvalitní francouzský elektromotor vyráběný v Trémery. Samozřejmostí je špičková výbava — systém Peugeot i-Connect Advanced s online navigací, hlasovým ovládáním, bezdrátovým připojením Apple CarPlay i Android Auto a balíkem služeb, které usnadní život každému, kdo přechází na elektromobilitu.

Odvaha překročit hranice

Peugeot učinil velmi odvážný pokus: oživit legendu GTi a dokázat, že sportovní jízda a jedinečné zážitky za volantem nepotřebují řev motoru ani litry spáleného benzínu. Jestli se to francouzské automobilce podaří, ukážou až reakce klientů. První objednávky začne Peugeot přijímat v polovině roku 2026.

Komentáře