Pryč jsou doby, kdy Mini bylo opravdu mini. Stejne jako narůstají potřeby zákazníků, narůstají i rozměry a schopnosti vozů této kultovní britské značky. Vrcholem evoluce a symbolickou hlavou rodiny je nové Mini Countryman.

Mini Countryman
Countryman vám může na první pohled připadat lehce oteklý, tomu pocitu se nemůžeme divit, ale na nové masivní tvary si zvyknete velmi rychle. Designérům se podařilo velkolepé kouzlo. I když je auto mnohem robustnější, než první retro Mini z roku 2001 (a to už vůbec nemluvíme o původním Mini, které se vyrábělo mezi roky 1959-2000), na první pohled poznáte jeho příslušnost ke značce.

Mini Countryman

Mini Countryman se veze na módní vlně oplastovaných zvýšených aut, která dávají vzhledem najevo, že se nezaleknou ani terénu. To, že se s nimi právě do terénu prakticky nikdo nevypraví, to nevadí. Oplastované lemy kol, prahy, vyšší světlá výška a velká kola vypadají skvěle a s pohonem všech kol All4 se neztratíte ani na sněhu, ledu, či v blátě. Přidejte k tomu lehce vyšší posez v kabině, který propůjčuje řidiči a posádce jakýsi „SUV pocit” a máte ideální vůz pro muže, pro ženy, i pro rodinu.

Mini Countryman

V Countrymanovi je totiž překvapivě hodně místa. I když byste to přes nafouklé vnější rozměry nečekali, uvniřtř se rozhodně nebudete tlačit a i kufr má velice solidní základní objem 450 litrů. K tomu tu máte za příplatek jednu skvělou vychytávku, polstrovaný kryt zadního nárazníku, na který si můžete při toulkách přírodou sednout a kochat se výhledem do kraje.

Mini Countryman

Jízdně je Mini Countryman také příjemné překvapení. Přesné řízení reaguje i na sebemenší pokyny od volantu, výkonu má přeplňovaný dvoulitrový nafťák se 190 koňskými silami na rozdávaní a co je podstatné, na palubě je absolutní klid. Odhlučnění je naprosto fantastické, možná i lepší než u sesterského BMW.

Mini Countryman

Sháníte-li tedy originální a designově vydařený vůz, který vzbuzuje respekt a přitom je s ním zábava, jako s motokárou, Mini Countryman byste určitě měli vyzkoušet. Námi testovaná verze startuje na 930 800 Kč.

Lukáš Novák

Komentáře