Česká automobilka spouští novou kampaň zaměřenou na bezpečnost cyklistů na silnicích. Nový kreativní koncept představuje asistenční systémy ve vozech Škoda, které mimo jiné přispívají k vyšší bezpečnosti právě cyklistických nadšenců. Kampaň bude od července k vidění v digitálních i tiskových formátech. Kreativní koncept vytvořila reklamní agentura Zaraguza.
Každý rok přibývá v Česku lidí, kteří se věnují cyklistice. S tím však přibývá i nehod. V roce 2023 bylo v Česku nahlášeno 4 680 nehod cyklistů, přičemž 53 % z nich tvořily kolize s dalším účastníkem silničního provozu. Usmrceno přitom bylo 43 cyklistů. Dalších 289 cyklistů bylo těžce zraněno.
Klíčové vizuály proto vycházejí z jednoduchého insightu – cyklistu na silnici lze snadno přehlédnout, zatímco třeba na pláži je díky specifickému opálení naprosto nepřehlédnutelný. Tímto kontrastem značka upozorňuje na potřebu zvýšené opatrnosti za volantem a doporučuje využívání moderních asistenčních systémů. „Vážné téma bezpečnosti cyklistů jsme se rozhodli ukázat skrze humor. Od klienta jsme navíc měli v celém procesu vymýšlení a realizace volnou ruku.“ uvádí ke kampani Kateřina Huňová – Executive Creative Director z agentury Zaraguza.
Klíčovým prvkem kampaně je systém Side Assist, který sleduje prostor vedle vozu i za vozem a varuje řidiče před potenciálním nebezpečím. Všechny aktuálně nabízené modely značky Škoda navíc dosahují plného počtu pěti hvězd v hodnocení bezpečnosti Euro NCAP. „Chceme upozornit na rizika vyplývající z nepozornosti k cyklistům a představit technologie, které tato rizika snižují. Zároveň však apelujeme na řidiče, protože právě řidič je nejdůležitějším bezpečnostním prvkem každého vozu.“ komentuje kampaň marketingový ředitel Škoda Auto Česká republika Libor Šedivák.
Škoda Auto je s cyklistikou spojená již od svých počátků v roce 1895. Od roku 2004 je navíc dlouhodobým partnerem největšího a nejznámějšího cyklistického závodu na světě – Tour de France i domácího závodu L’Etape Czech Republic.
Za kreativním návrhem dvou klíčových vizuálů stojí česká agentura Zaraguza, která se značkou Škoda Auto Česká republika spolupracuje již dvanáct let. Fotografie od Viktorie Macánové vznikly v Praze u Hostivařské přehrady ve spolupráci s produkcí Flux Films.