Je to už dva roky, co jsme měli možnost zkusit si první generaci japonského UFO, které se jmenuje Toyota C-HR. Bylo to velmi příjemné svezení a v letošním faceliftovaném provedení se Toyota dostala ještě o krůček dále.

Klasický recept na facelift libovolného modelu spočívá zejména v lehkých úpravách exteriéru a o trochu větších změnách pod kapotou. U nového C-HR se naštěstí exteriér měnil méně než málo a pod kapotou se vylepšovalo více než hodně. A tak je to správně! Exteriér Toyoty C-HR totiž budí stále budí pozornost, byť se některé jeho křivky uhladily. Celek stále vypadá jako z jiné galaxie, o což japonským designérům šlo. C-HR má totiž být tím modelem, který značce přiláká zcela nové zákazníky.

Naopak pod kapotou přišla zásadnější změna, a to hybridní varianta s dvoulitrovým benzinovým motorem. Ne, že by dříve C-HR jezdilo pomalu, ale limit osmnáctistovky tam prostě byl. S dvoulitrem máte tak nyní k dispozici systémový výkon 135 kW, a to už stačí na opravdu příjemné svezení. Benefitem také je, že ani na dálnici se teď Toyota nezadýchá a je tak naprosto plnohodnotným vozem. Inženýři navíc zapracovali také na odhlučnění, takže jakmile povolíte plynový pedál, onen monotónní zvuk vytočeného motoru díky bezestupňové převodovce CVT zmizí a jízda je naprostá pohoda.

Vylepšení doznal také infotainment, který byl popravdě řečeno v původním C-HR tragický. Ovládání různých multimediálních funkcí je tak nyní mnohem intuitivnější, což přispívá k jízdnímu prožitku, stejně jako vyšší posezení za volantem, či dostatek prostoru pro řidiče a spolujezdce. Naopak vzadu to již tak slavné není. Ano, vejdete se, ale díky designu karoserie a malým oknům je prostor na zadních sedadlech pocitově stísněný.

A na kolik vás Toyota C-HR v novém hybridním provedení přijde? Základ s testovaným motorem začíná na 714 900 Kč, námi testovaná verze v lepší výbavě pak přijde na 864 800 Kč.

Lukáš Novák

Komentáře