Pokud jste si na silnicích dosud Mazdy 2, která je tím nejmenším, co u nás japonská automobilka nabízí, nevšimli, nemáme vám to vůbec za zlé. Tedy, až do teď, protože po vydařeném faceliftu se nová „dvojka“ už v davu rozhodně neztratí.

Platí to i přesto, že zvenku na Mazdě 2 nebylo potřeba dělat velké změny. Pravda, v duchu designové filozofie KODO ubylo zbytečných otvorů, naopak se lehce upravily světlomety, přibyly nové designy kol… Stačilo opravdu málo a Mazda i tak působí novým a svěžím dojmem.

To, že je to prcek, na tom se také nic nezměnilo. Uvnitř je pro dobře stavěného Evropana místa tak akorát. Ne, že by někde něco tlačilo, ale na přílišné rozmachování to také není. Zcela nová jsou však sedadla, která poskytují prvotřídní pohodlí. K tomu nové barvy čalounění, nové materiály v interiéru a také plná podpora konektivity Apple CarPlay a Android Auto.

Důležité změny se při faceliftu odehrály pod kapotou. Prim hraje zcela nový benzinový čtyřválec 1.5 Skyactiv-G s výkonem 55 a 66 kW. To by nebylo zas tak moc převratné, kdyby však tento motor nefungoval jako mild-hybrid a rekuperovanou energii vůz neukládal v kondenzátorech. Výsledkem tak je nižší spotřeba, ale také jednodušší řazení pomocí manuální převodovky. Systém totiž udržuje otáčky motoru v ideálním rozpětí a rychlosti tam padají jako po másle.

Jízdně se pak Mazda 2 chová jako o třídu dospělejší vůz. Pohodlný podvozek, v rámci možností přesné řízení, ale hlavně pocit, že s tímto angličákem se vždy a všude vejdete. Nová Mazda 2 je na českém trhu v prodeji za cenu od 390 900 Kč.

Lukáš Novák

Komentáře