Dlouho, předlouho jsme čekali na plnohodnotné elektrické Mini. Po nesmělých pokusech před více než deseti lety ale loni v Británii dali hlavy dohromady a výsledek je impozantní. Toto je totiž podle nás nejlepší Mini v historii!

Abychom uvedli věci na pravou míru, tak v Británii sice dali hlavy dohromady, ale tím pouze vymysleli, že si de fakto pro svoje elektroauto půjčí vnitřnosti s osvědčeného BMW i3. Ano, celé pohonné ústrojí otočili, ze zadokolky udělali předohrab, baterie naskládali do středového tunelu a pod zavazadlový prostor co to jen šlo a základ byl na světě. Oproti klasickému třídveřovému Mini doznala lehkých, zejména barevných, změn také karoserie. Žlutá loga s písmenem „e“ dávají na první pohled na odiv to, že tady pod kapotou žádný benzín ani nafta netečou. Celé auto je pak lehce zvýšené, aby to baterie neměly tak blízko k zemi, ale to je vše. Zůstala tak i jak přední, tak zadní světla s typickou grafikou pro Mini, stejný počet dveří a také do kufru se něco vejde.

Tyto statické dojmy však ani v nejmenším nenaznačovaly, co se stane po usednutí za volant a stisknutí startovacího tlačítka. Netypické ticho sice neslibuje moc zábavy, ale po sešlápnutí plynového pedálu Miník doslova vystřelí vpřed. Jistě, víme, elektromotory disponují maximální hodnotou točivého momentu už od nulových otáček, ale ta lehkost, se kterou jste katapultováni vpřed, ta je až zarážející. Pod kapotou najdete elektromotor s výkonem 135 kW, tj. stejný, jako v BMW i3 S a v kombinaci s točivým momentem 275 Nm budete s Mini SE na každé křižovatce králem či královnou. Vybrat si můžete také ze čtyř jízdních režimů od nejúspornějšího až po sportovní, my jsme jezdili v normálním komfortním režimu a na nedostatek výkonu si rozhodně nemohli stěžovat.

Také jízdní projev Mini Cooperu SE je skvělý. Paradoxně za to můžou těžké baterie, které snižují těžiště vozu a ten tak dostává naprostý motokárový styl. Ruku v ruce s tím jde skvěle naladěný podvozek, ze kterého jsme byli snad nejvíce nadšeni. Ani náznak drncavého, rádobysportovního odpružení, jako u klasických Miníků, jen pohodlí a maximální grip. Bravo!

A tak jediné úskalí, které budete muset pečlivě zvážit, je dojezd. Mini je prostě mini, a tak při plném nabití dojedete maximálně nějakých 200 km, a to aniž byste se omezovali, nebo naopak zběsile šetřili. My říkáme, že pokud máte kde nabíjet, tak do města vám Mini Cooper SE bohatě stačí. Připravte si na něj minimálně 882 700 Kč.

Lukáš Novák

Komentáře