Tak nějak se předpokládá, že je pravděpodobně lepší kupovat parfémy od prověřených značek, které si jejich výrobou živí dlouho. U nových značek se vždy relativně rychle rozšíří, jestli za to stojí, či ne. Deodoranty jsou ale další kapitola.

V dnešní době snad každá značka, která produkuje parfém, vytvoří ve stejné edici i deodorant, tělové mléko nebo koupelovou sadu. Nemá smysl hned zavrhovat „značkové“ deodoranty jako zbytečné. Existuje spousta mužů, která si je půjde koupit jen proto, aby vše sedělo k sobě. Vzali jsme pár deodorantů a testovali je. Logicky to nejsou všechny drahé deodoranty na světě, ale člověk získá docela dobrý přehled, co může čekat.

Podmínky pro test byly vždy stejné. Deodorant byl podroben běžnému dni a také hodinové session v posilovně.

Tom Ford Neroli Portofino, 1250,- Kč

Parfém Neroli Portofino je svatý grál parfémů a diamant v královské koruně Toma Forda. Od Forda se vyšší cena tak trochu očekává, protože on, snad více než ostatní, prodává lifestyle. Samotný deodorant je tuhý, nanáší se pohodlně a nezanechává film. Na černém tričku neudělal skvrny – za předpokladu, že se neoblékáte hned ale pár minut počkáte. Kůže zůstala celý den suchá a při mírné námaze se jen rozvoněl po citronech. Zátěž v posilovně vydržel jen asi půl hodiny, kdy byla vůně hodně intenzivní. Následně se ale „zlomil“ a přestal fungovat.

Má smysl? Hella Yes.

BVLGARI Aqua Pour Homme, 890,- Kč

Pokud se znáte s parfémem BVLGARI Aqua, asi víte, že voní svěže a čistě. Ne ta tradiční „oceánová“ vůně levných parfémů, ale stále si zachovává lehkost. Deodorant ve stejné edici voní trochu čistěji – asi jako když sušíte vyprané košile v letním čerstvém vzduchu na italském pobřeží.

Při normálním provozu funguje, ale posilovnu silně nedal. Od deodorantu se nedá očekávat, že zabrání pocení, ale i vůně byla okamžitě pryč. Na černém tričku nezanechal stopy, což je zásluha jeho gelově založené konzistence.

Má smysl? Ano, když se chcete trochu hýčkat a nebojíte se pocení.

Versace Dylan Blue, 799,- Kč

Zcela upřímně, je to dostupnější varianta výše zmíněného Forda. Co do složení vůně jsou velmi podobné – odlišnosti jsou jen v méně výrazných tónech. V testu si vedl ze všech nejlépe. Na černém tričku nezanechal žádné stopy. Běžný denní provoz skvěle doplňoval parfém ze stejné linie. V posilovně se rozvoněl víc, než samotný parfém, a dokonce trochu pomáhal s pocením. Po jeho použití budete dostávat komplimenty, že skvěle voníte.

Má smysl? Za svou cenu vydrží asi tak dlouho, jako 4  sprejové deodoranty za běžnou cenu. Když se to tak přepočítá, zas tolik navíc neutratíte.

Issey Miyake L’Eau d’Issey Pour Homme, 850,- Kč

Podstatný aspekt hned na začátek je ten, že deodorant je ve spreji a vydrží tak kratší dobu, než ty tuhé. Vůně je méně intenzivní, než parfém, ale je stejně dřevitá a hluboká. Bude ideální, pokud si nechcete brát parfém, ale chcete stejně zajímavý odér. Není mu v podstatě co vytknout. Na bílém tričku neudělal žluté skvrny, v posilovně vydržel jako jakýkoliv jiný (ani nejdrsnější Rexona nevydrží hodinové kardio). Pokud hledáte levnější alternativu, Axe Signature je téměř identický (zlatý štítek na bílé lahvi).

Má smysl? Parfém ano, za deodorant neutrácejte.

Dolce Gabbana the one for men, 700,- Kč

Řekněme si nejprve hezké věci. Ten flakón a design je super. Minimalistická krása. Samotný produkt je horší. Voní dřevitě, hluboce a velmi intenzivně. To jsou ovšem atributy parfému, deodorant by měl být lehčí. Nezastavoval pocení ani trochu (což není překvapení), ale téměř nic nedělal se samotným potem. Voněl intenzivně, to ano, ale současně s tím vůbec nepomohl řekněme klasické vůni těla.

Má smysl? Nope.

Calvin Klein Obsession for men, 570,- Kč

Parfém Obsession je jedna z vlajkových lodí CK. Dá se využít i unisexově, ale deodorant není zas taková výhra. Je vidět, že v CK jen někdo řekl po výsledcích úspěchu parfému, ať udělají i deodorant. A nikdo se nestaral o to, jestli to umí a do nějakého vosku jen nalili parfém.

Skvrny na černém tričku udělal hned. Trvalo to to asi patnáct minut, než na kůži přestal působit „vlhce“ a v posilovně fungoval asi jako chlap, kterého tam fakt nebaví chodit a jen ho k tomu nutí manželka. Každopádně voní hezky. Pokud máte v plánu den, kdy nevytáhnete paty z postele a budete v bílém triku, je ideální.

Má smysl? Cena není tak vysoká, jako u ostatních. Můžete ho mít pro speciální akce.

Zadig Voltaire This Is Him, 550,- Kč

Stojí za každou korunu. Nejenže funguje ve skvělé symbióze s parfémem, ale kůže je po něm suchá, při fyzické aktivitě se hezky rozvoní. V posilovně skvěle zafungoval s potem a dle názoru nezúčastněné pozorovatelky vznikl ten sexy, chlapský efekt.

Má smysl? Ano. Rozhodně, pořád, vždycky. Zkuste si ho vzít před sexem.

Biotherm Homme Aqua Fitness, 550,-Kč

Biotherm je kosmetická značka, která obvykle nedělá parfémy. V našem seznamu jde o jedinou, která není módní. O parfému nemá smysl se zmiňovat, protože to prostě není parfém. Deodorant se vyplatí kupovat především na sport. Přežil maraton v létě, což je největší záruka úspěchu. Lze mu ovšem vytknout to, že nijak výrazně nevoní a získáte tu univerzální pánskou vůni. Je tedy jednoduše zaměnitelný za drtivou většinu deodorantů z drogerie.

Má smysl? Ano, když vám nevadí utrácet, ale nejste na extravagance jako je Ford.

Jakákoliv kosmetika je subjektivní záležitost a na každém bude dělat něco jiného. Je tedy bezpečně možné, že to, co nedělalo nic pro nás, bude pro vás svatost. Pokud se ale rozhodujete, jestli má smysl investovat do luxusnějšího deodorantu, ano. Ale do posilovny nebo na jiný sport si vezměte bezpečný a osvědčený antiperspirant.

Chcete-li ale skutečnou lahůdku, Acqua Di Parma ví, co dělá. Jejich deodoranty fungují a voní naprosto stejně, jako parfémy. Za další značky se nemusíte bát koupit i bez zkoušení Aesop nebo Dior. Používají složení a postupy těch osvědčených a jen do toho míchají své esence.

Komentáře