Prodej ojetého auta. Běhá vám z těch tří slov mráz po zádech? Mnohým jistě ano. Obvykle to totiž nic příjemného není. Koneckonců existuje o tom celý humoristický seriál. Minulý podzim, v zásadě před vrcholem nešťastné pandemie, se tři odvážlivci, Michal Skuhrovec, Daniel Honzík a Michal Buk, jinak překvapivě původem právník, ekonom a lékař, vydali na dost překvapivou cestu. Jejich motivací nebylo nic jiného než zkušenosti s autobazary a překupníky ojetých vozů. Výsledek? Jejich firma s vtipným názvem „Ajedeš“. Co ale chtějí změnit? A mají šanci na úspěch?

Ajedeš svým způsobem fungování skutečně realitku nápadně připomíná, i když takhle high- tech realitku abychom v našich luzích a hájích pohledali. Zakladatelé však vysvětlují, že fungování realitní kanceláře jim ale vzorem nebylo. „Žijeme v době všudypřítomné digitalizace a věcí, jako je Uber nebo sdílená auta. My ale věříme, že můžeme zase vylepšit a učinit klasický model, kdy máme naše vlastní auto, atraktivnějším. Základní myšlenka zní – mohli bychom vůz prodat tak, že nemusíme dělat vůbec nic a zároveň máme celou dobu prodeje auto volně k užívání? A mohou u toho majitel auta a ten, kdo jej za něj prodává, táhnout za jeden provaz, aby byla dosažená cena co nejvyšší? Zadáním bylo tedy uspořádat prodej vozidla tak, aby byl naprosto bezpracný pro majitele vozu a zároveň maximálně transparentní pro obě dvě strany budoucího prodeje.“, říká Michal Skuhrovec. Jeden pohled na web ajedes.com stačí a vidíme, že to myslí vážně. Hned první vidíme interaktivní formulář pro bezplatné ocenění vozu, digitální cesta tak začíná. Daniel Honzík vysvětluje „Zkrátka a dobře si na našem webu ajedeš.com můžete zdarma zjistit cenu Vašeho auta a pokud ho budete chtít prodat, rovnou si nás objednáte. Webová aplikace vás snadno procesem provede a vše důležité o vašem autě nám přistane v databázi. Poté přijedeme k Vám domů, do kanceláře, zkrátka kamkoliv. Přímo tam Vám auto umyjeme, profesionálně nafotíme, uděláme za Vás inzerci a prodej dotáhneme až k precizní právní dokumentaci, předání vozu a peněz, samozřejmě s nejlepším kupujícím. Ten je často zahraniční, pracujeme celoevropsky a kupců tak máme pro naše zákazníky mnohem víc. A Vy už dopředu víte, kolik to celé bude stát – z vozu bereme 5,9 % prodejní ceny, kterou nastavujeme výhodnou pro Vás, tím i pro nás. K tomu všemu nám pomáhají nejnovější vymoženosti, vše můžeme podepsat na tabletu, takže žádné papírování a zdlouhavé formality. Snadné, nemyslíte?”

Inu, to zní zajímavě. Víme, že nemusíme nikam jezdit a v zásadě vše vyřešíme z našeho smartphonu, takže konečně je prodej auta tak snadný, jako když chceme rychlou večeři. Na mysl ale vytane zřejmá otázka. Co je oním prodejním „tahákem“? Blyštivý autosalon to zjevně nebude. Zakladatelé k tomu říkají: „Transparentnost je klíč. Díky tomu, že všechny strany přesně ví, co dostávají a kolik za to budou platit, plus samozřejmě kvalita služby, na té si zakládáme. Už mnohokrát jsme zákazníky přesvědčili, že naší precizní přípravou umíme vytvořit rozdíl. Příběhů, kdy prodej nikam nevedl po dlouhé týdny a my pak auto prodali významně dráž do týdne, těch máme hned několik. Model se tak ukázal být pro zákazníky zajímavý, jakkoliv byl jinak neznámý. Jistě pomáhá, že všechna naše auta jsou prodávána s reportem o historii Cebia a přiznáme o nich i to nepříjemné. Ale jak se říká, pravda vítězí, a lidé to oceňují. A konečně se snažíme o maximálně osobní servis, všude přijedeme a vše zařídíme. V součtu to vedlo k tomu, že náš průměrný prodej vozidla trvá 12 dní. Tržní průměr je 100 dní. Na toto číslo a hlavně fakt, že máme čistě 100% pozitivní reference a s mnohými zákazníky jsme se stali přáteli, jsme nesmírně hrdí.“

Komentáře