Rozmáhá se nám tu taková nová móda. Ta móda má název SUV a bere Evropu doslova útokem. Automobilka, která by neměla patřičně zvednuté auto, jako by nebyla! Stranou nesmí stát ani francouzský Peugeot, který kromě menšího modelu 3008, vítěze novinářské ankety Car of the Year 2017, vyrábí i jeho nataženou variantu 5008.

Koráb. To je asi první, co vás napadne, když „pěttisícosmičku” uvidíte. Ano, tenhle Peugeot je fakt velký. Zároveň ale vypadá velmi familiérně. Bodejť by ne, když vychází z bratra 3008 s nímž je až do poloviny siluety prakticky totožný. Pak už se ale 5008 jasně vizuálně odlišuje a spíše než SUV, vypadá jako velkoprostorový rodinný vůz. Někam musíte těch 7 lidí a pár zavazadel přece naložit!

V redakci nám přistálo provedení GT, které poháněl dvoulitrový turbodiesel se 180 koňskými silami. Vizuálně vypadalo „gétéčko” ještě trochu ostřeji než klasická verze, zejména díky velkým 19palcovým kolům, nejvíce nás ale zaujaly přední světlomety, které jako by byly vykousnuty do masky ostrými zuby. Pokud jste příznivci německé střídmosti, či účelných asijských linek, bude na vás tenhle Francouz působit jako hodně extravagantní jedinec. A to je podle nás jen dobře.

Uvnitř vás Peugeot 5008 bude doslova hýčkat luxusem. Digitální přístrojový panej, nádherné ambientní podsvícení interiéru, luxusní materiály, měkčené plasty a při jízdě ani jedno vrznutí. Snad jen ten miniaturní volant… Dá se na něj zvyknout, ale protože na palubní přístroje se nedíváte skrz, ale nad ním, je na náš vkus volant až příliš nízko. Vyvolává to dojem, jako byste řídili autobus. A prostor v interiéru? Toho je všude dostatek, do třetí řady sedadel ale počítejte spíše jen s dětskými pasažéry, protože plnohodnotná konfekční postava by si moc pohodlí neužila.

Velice schopný je Peugeot 5008 také jízdně, a to hlavně komfortem. Co jiného čekat za volantem od „Francouze”, než pohodlí. Dvoulitrový nafťák prakticky neslyšíte, stejně tak je na palubě ticho i od kol a zpětných zrcátek. Je vidět, že se inženýři Peugeotu opravdu snažili, aby měl zákazník prvotřídní zážitek se vším všudy. Celek je vyladěn do maximálního komfortu, s čímž souvisí i klidná síla již zmíněného motoru. Sto osmdesát koní je sice dost, ale s tím, že byste trhali asfalt, s tím nepočítejte. Hezky v klidu, vždyť vezete celou rodinu!

Lukáš Novák

Komentáře