V listopadu 2008 pracovník ropné společnosti Ronald Ball zavolal do Pepsi a společnosti sdělil, že uvnitř jejich plechovky Mountain Dew našel mrtvou myš. V reakci na to se s ním firma podle Ballova právníka setkala a myš od něj převzala. Později Ball podal žalobu na Pepsi o náhradu škody ve výši 50 000 amerických dolarů.

Tato řada událostí se však do médií dostala až v lednu 2012. Tehdy svět zjistil, jak se Pepsi plánuje bránit. V čestném prohlášení společnost Pepsi navrhla případ zamítnout a na podporu návrhu použila svědectví znalce. Toto svědectví bylo však šokující: podle veterinárního patologa Lawrence McGilla nemohl Ball myš v Mountain Dew najít, protože i kdyby myš v plechovce byla, rozpustila by se v ní po 30 dnech. Plechovka byla zjevně naplněna a zapečetěna v srpnu 2008 a mezi tím a okamžikem, kdy ji Gill otevřel, tedy uplynulo více než 70 dní.

Ve následujících dnech hovořili novináři s několika experty ve snaze tvrzení Pepsi ověřit. Názory biologů a chemiků se však poněkud překvapivě různily.

FOTO: Nápoje značky Pepsi Co.

Nápoje značky Pepsi Co. - n1Nápoje značky Pepsi Co. - n2Nápoje značky Pepsi Co. - n4Nápoje značky Pepsi Co. - n3Nápoje značky Pepsi Co. - n5

20. června 2012 zveřejnil kanál Explorer Multimedia Inc. na YouTube časosběr, který ukázal, co se stane, když je do Mountain Dew umístěna mrtvá myš celkem na 37 dnů.
Následující video není vhodné pro slabší povahy:

Ve videu je vidět, že se myš po více než měsíci rozpadla, ale část chlupů a celý ocas nezmizely.

Soudní řízení se nakonec značně protáhlo, po sérii odvolání však Ball žalobu stáhl a urovnal spor s Pepsi mimosoudně za nezveřejněnou částku.

Zdroje: theverge.com, theatlantic.com

Michal Sobol

Komentáře