Vybudovat si značku na tom, že produkujete dostupnou módu, která tím pádem nemůže být extra kvalitní, je ošemetné. Obzvláště dnes, kdy je hlavním požadavkem moderního člověka právě kvalita a udržitelnost.

H&M se snaží z této „škatulky“ vymanit už dlouho – ať už kolaboracemi s významnými domy, Davidem Beckhamem nebo linií Consious. Nyní se ale posunují ještě o krok dál a do svého portfolia přidávají luxusní market.

Kousky Arket budou na vyšší a prestižnější úrovni.

Kousky Arket budou na vyšší a prestižnější úrovni.

Jméno Arket ve švédštině znamená čistý list papíru a s touto filosofií chtějí v H&M pracovat. V rámci obchodů bude k dostání jak minimalistická severská móda, tak doplňky pro domov, kosmetika, knihy a celkově vše k uspokojení potřeb západního člověka. Krom produktů Arket a H&M ale koupíte i kousky od jiných značek. Těžko říci, jestli bude H&M vycházet ze svého portfolia, nebo to udělá jako Goop, a bude mezi tepláky nabízet Valentina.

První Goop MRKT byl směsicí všeho, co si můžete přát. Arket bude asi vypadat podobně, jen minimalističtěji.

První Goop MRKT byl směsicí všeho, co si můžete přát. Arket bude asi vypadat podobně, jen minimalističtěji.

Značka Goop byla totiž jedním z průkopníků luxusních marketů, kde bylo možné koupit vše elegantní a eco friendly lifestyle. Nicméně, na každé položce asi o pět set dolarů navíc. Arket má být sice také dražší než je H&M (trička budou začínat na asi $40 a půjdou do $120) ale po úspěchu značky COS, která pod společnost patří, není pochyb, že cena nebude problém. Je ovšem otázkou, jestli za úspěchem COS nestojí to, že nikdo pořádně nevěděl, ke komu patří a tím pádem nebyl prostor na předsudky o kvalitě.

Připravovaný store Arket na Regent Street v Londýně.

Připravovaný store Arket na Regent Street v Londýně.

Arket otevře nejprve v Londýně na Regent Street, současně spustí online store pro 18 evropských zemí a postupně bude otevírat obchody po hlavních městech. Hlavním a prozatím jediným cílem je Evropa.

 

Komentáře