Dlouho se o něm mluvilo, postupně se odkrýval, než jsme si jej mohli v červnu prohlédnout naživo, a další čtyři měsíce jsme si museli počkat, abychom se v Karoqu konečně svezli. Po prvních několika stovkách kilometrů po západní Sicílii ale máme konečně jasno – čekání se vyplatilo, nová Škoda Karoq je ještě lepší, než jsme doufali!



Ne, není to zmenšený Kodiaq, byť je příbuznost obou mladoboleslavských vozů na první pohled jasná. Ne, není to další Yeti, byť i ten byl vynikajícím a neotřelým autem. Škoda Karoq je úplným nováčkem ve škodovácké paletě a konkurence se rozhodně bát nemusí.

Ať již zvolíte jakoukoli barvu, díky ostrým linkám bude toto SUV na silnici vynikat. Vypadá svalnatě, sebevědomě, ale přitom nijak nabubřele. Zároveň je ale kompaktní co se rozměrů týká, takže se nemusíte bát, že byste se nevešli do mezer na parkovišti. Předek Karoqu nepokrytě čerpá inspiraci od svého většího bratra Kodiaqa – světlomety jsou na obou stranách dělené, byť jejich tvar je odlišný, maska chladiče se chlubí masivním černým žebrováním a nezapomnělo se ani na výrazný prolis na kapotě, na jehož konci (či začátku) najdete logo značky Škoda.

Z bočního pohledu nečekejte žádné výstřelky, vše je důsledně účelné – velké podběhy kol, černé kryty spodních částí dveří a nárazníků, které opticky zvyšují světlou výšku vozu, či výrazná linka nad klikami dveří, která začíná u předního světlometu a končí u zadní lampy. Celá silueta vozu se směrem dozadu jemně svažuje, ale nebojte, není to nijak dramatické, aby se i na zadní sedadla pohodlně vešli dospělí pasažéři.

Záď nového Karoqu působí na první pohled až zbytečně minimalisticky, nicméně po chvíli si na to nejen zvyknete, ale kvůli zadním lampám chlubícím se velmi rafinovanými tvary vám to vlastně přijde perfektní vyvážení hmoty a prostoru.

První nahlédnutí do interiéru novinky vás nijak nepřekvapí, pokud jste nedávno v nějaké nové škodovce seděli. Vše je tam, kde má být, vše je kvalitně zpracované. Vrcholné verze Karoqu pak mají zcela nový dotykový multimediální systém a pozor – dokonce se zde poprvé objevuje digitální přístrojový štít – vítejte v budoucnosti! Sedadla jsou pohodlná napříč nabídkou a najít si vaši optimální polohu je otázkou několika sekund. Místa je dost nejen vpředu, kde vás to jako řidiče zajímá nejvíce, ale také na zadních sedadlech. A kufr? Velký, jak jinak. Chalupáři se nemusejí ničeho obávat!

Jenže pouze na vnější a vnitřní krásu se u aut nehraje. Nejdůležitějším parametrem přece je, jak vůz jezdí! Je nám potěšením uznat, že toho si v Mladé Boleslavi a v Kvasinách, kde se novinka vyrábí, byli dobře vědomi a připravili jízdně dokonale vyladěný stroj. Během dvou dnů jsme se svezli benzinovou novinkou 1.5 TSI a naftovou klasikou 2.0 TDI a z obou jsme byli velmi příjemně překvapeni. Nejen, že tyto motory mají více než dostatečný výkon, ale také jsou až neuvěřitelně tiché. K tomu přidejte naprosto perfektně odladěný podvozek, precizní převodovku, příjemně strmé řízení a dost možná se díváte na nejlepší škodovku dneška. Ano, až tak příjemné je svezení v novém Karoqu.

Co je také příjemné, jsou ceny škodovácké novinky. Základní model s motorem 1.0 TSI můžete pořídit již za 529 900 Kč, námi testovaný kousek s motorem 1.5 TSI začíná na 574 900 Kč a dvoulitrový turbodiesel pořídíte již za 669 900 Kč. Za svoje peníze pak dostanete robustní a prostorné SUV s jedním z nejlepších podvozků ve třídě, a to se počítá!

Lukáš Novák

Komentáře