Osobní oblečení pro někoho znamená spodní prádlo. Pro jiného bundu z hadí kůže. Pro jiného košili či oblek na míru. Naprosto nejvyšší level je všechno na míru. Ovšem lze to dělat jinak: i sériově vyráběným věcem můžete dodat svůj jedinečný „touch“. Personalizujte!



Existuje způsob, jak ze svého šatníku udělat šatník, který bude jenom váš a který bude jedinečný. A to aniž byste si museli nechat všechno vyrobit jako kusovku na míru. Kouzlo, které z mnohého dělá jedno, se jmenuje personalizace.

Monogram

Nejjednodušší si své oblečené prostě označkovat. Dříve bylo označování věcí iniciálami naprosto běžné. Člověk si tím snadno zajistil, že mu nikdo v Biarritzu či Carlsbadu nevezme omylem kufr nebo že dáma vám nesebere váš kapesník. Nikdo se neoháněl značkami a logy módních domů, stačila značka svého jméno. Většina firem, které šijí košile či obleky „made-to-measure“, nabízí vyšití monogramu na manžetu. Ale pozor! Toto by měl být začátek, rozhodně ne vrchol personalizace.

Smythson of Bond Street vám za drobný poplatek ozdobí monogramem jakýkoliv výrobek.

Smythson of Bond Street vám za drobný poplatek ozdobí monogramem jakýkoliv výrobek.

Vyšší level

Pokud chcete investovat do luxusnějšího a kvalitnějšího kusu oděvu nebo doplňků, zeptejte se, jaké možnosti personalizace daná značka nabízí. Vuitton nebo Goyard nabízí malování na zavazadla a tašky a cenu to zas tolik nezvýší. Smythson of Bond Street a Hermès vám zase vyrazí nebo vyšijí iniciály ve zlatě.

Legendární tašky Goyard jsou vyhledávané právě kvůli monogramům. Nicméně se dají pořídit pouze v butiku a ten nejbližší je v Paříži.

Legendární tašky Goyard jsou vyhledávané právě kvůli monogramům. Nicméně se dají pořídit pouze v butiku a ten nejbližší je v Paříži.

Louis Vuitton. V podstatě monogram na druhou.

Louis Vuitton. V podstatě monogram na druhou.

Burberry využívá techniku vyšívání zlatým vláknem. Výhodou je to, že personalizaci můžete řešit i přes e-shop.

Burberry využívá techniku vyšívání zlatým vláknem, kterou můžete vidět na uniformách. Výhodou je to, že personalizaci můžete řešit i přes e-shop.

Bude to tak, jak řeknete vy

V případě že se vám líbí určitá věc, ale několik detailů vám na ni nesedí, dokážou velké značky ušít téměř cokoliv podle vašeho návrhu. Doslova si tak vytvoříte kus podle sebe. U Fendi můžete vybrat z různých druhů kůže a „poskládat“ si třeba aktovku. Největší lahůdkou jsou ale asi ikonické mokasíny TOD’S, u kterých si můžete zvolit doslova každý aspekt a oni je ušijí podle vašeho přání. Stačí navštívit butik.

Přes druh a odstín kůže, až k prošívání a dalším detailům, můžete si navrhnout mokasíny, které nebude mít nikdo jiný.

Přes druh a odstín kůže, až k prošívání a dalším detailům, můžete si navrhnout mokasíny, které nebude mít nikdo jiný.

Monogram nebo jméno možná není zásadní věc a neovlivňuje funkčnost produktu. Slovo funkčnost ovšem není v módě a stylu zas tolik relevantní. Personalizace ukazuje, že jste nesebrali danou věc jen tak v obchodě, ale dali jste si práci s výběrem. I jméno na teniskách od Nike (na stránkách Nike si můžete sestavit boty podobně, jako u TOD’s) udělá z bot na běhání něco, čeho si budete vážit a co bude jen a jen vaše, originální a neopakovatelné jako vy sám.

Komentáře