Není moc automobilek, které by si více zasloužily úspěch, než Jaguar / Land Rover. Jako bájný Fénix povstali Britové (s notnou dávkou indické pomoci) z popela a sypou na trh jedno skvělé auto za druhým. Potvrzuje to i faceliftovaný Jaguar XE.

Jaguar XE je zcela klasický sedan a přímá konkurence pro Audi A4, BMW 3 nebo Mercedes-Benz C Klasse. Tím ale veškerá podobnost končí. Zvenku si drží novinka stále osobitý styl, který se na automobil s divokou šelmou ve znaku sluší a patří. Uvnitř vás pak obklopuje moderní a komfortní interiér, který přebírá výbavu z nejnovějších modelů britského koncernu. Na středovém panelu tak máte dva displeje, které jako by z Jaguaru I-PACE vypadly. A to je dobře, protože nové ovládání „jaguářího“ infotainmentu funguje. Tedy, co se ovládání týká. Než se ale pak systém rozhoupe, aby provedl nějakou akci, chvilku si počkáte. Nejsme žádní dramatici, ale pomalejší infotainment v prémiové třídě prostě nenajdete. Škoda, protože je přehledný a intuitivní. Zajímavé jsou také další novinky uvnitř vozu, ať už to jsou nově použité materiály, nový multifunkční volant či bezrámové vnitřní zpětné zrcátko ClearSight.

Zvenku vás na první pohled upoutají nové LED světlomety, které si v noci opravdu užijete, protože svítí skvěle, a to i v automatickém režimu. Designéři na karoserii Jaguaru XE provedli celou řadu dílčích změn, vše za jedním účelem – aby vůz působil dravěji a zároveň elegantněji. Nádherná jsou pak 19″ kola z lehkých slitin.

Pod kapotou námi testovaného XE pracoval dvoulitrový naftový motor o výkonu 132 kW, tedy 180 koní. Na jeho pozvolný zátah si musíte chvilku zvykat, protože pod volantem chybějí pádla na řazení rychlostí. Zejména při náhlých prudkých zrychleních tak je třeba počítat s tím, že si Jaguar podřadí a vy dostanete ukřičený kopanec do zad. Kromě tohoto motoru jsou k dispozici i dva benzinové čtyřválce o výkonu 184 a 221 kW. První jmenovaný je kombinován s pohonem zadní nápravy, silnější agregát pohání všechna čtyři kola. To dokáže i náš turbodiesel, se kterým můžete mít XE jako zadokolku i jako čtyřkolku.

A na kolik tento aristokrat vlastně přijde? S dieselovým motorem a pohonem zadních kol si připravte 1 163 536 Kč, pokud byste chtěli to nejsilnější provedení, tak to je aktuálně za 1 357 741 Kč.

Lukáš Novák

Komentáře