Olympiáda se blíží a jednotlivé národní olympijské svazy představují oblečení pro slavnostní ceremoniál. Myslel jsem, že nic nemůže překonat české holínky, ale nakonec nebudeme za exoty jen my. Každý svaz má oblečení speciálně pro ceremoniál a další sady pro volný čas, případně vyhlašování vítězů.
Nově aktualizováno o Slovensko. Jestli existuje návrhářské peklo, tak ho ovládá firma Alpine Pro. Ta navrhla nejen příšerné holínky pro Česko, ale hroznou kolekci pro Slovensko. Slováci, omlouváme se za tuto českou firmu! Jako bonus zde máme song pro českou a slovenskou výpravu, která zcela vystihuje nadčasovost kolekcí. A mohli by to hrát při našem nástupu.
USA
Americké oblečení vyvolalo v minulém týdnu velké pozdvižení. Ne, že by se nelíbilo, ale hlavně kvůli tomu, že je až nevkusně obrandováno koníkem Ralpha Laurena. A také, že bylo vyrobeno v Číně. To je na hrdé američany už asi moc. Nechme stranou, že celý jejich konzumní život je postaven na čínské produkci. Podle mne to je velmi povedená kolekce, trošku preppy styl, zajímavý je baret na slavnostní ceremoniál a vycházkové oblečení evokující styl elitních vysokých škol. To naši sportovci budou opět chodit jen v šusťákovce.
Austrálie
Klasika, nuda. Jako vždy zelené sako, bílé kalhoty a sportovní boty značky Volley. Tak trochu Wimbledon.
Nový Zéland
To sousedi z Nového Zélandu jsou zajímavější. Sice se jim někam vytratily barvy, ale má to štýl.
Německo
Barbie a Ken. Nemůžu si pomoc. Moc umělé a barevné.
Česko
Co na to říct. Snad jen, že cirkus není letos jen na Letné, ale bude i v Londýně. Holinky. Proboha. Prý, abychom zaujali. Co mají znamenat ty legíny pod sukní a taštička na kdovíco (asi na medaile)? Nicméně co čekat, když naši kolekci navrhuje outdorová značka, tolik oblíbená českým lidem libujícím si v trekových kalhotách s batohem na zádech. Příšerné.
Rusko
Pokud existuje jistota, že někoho poznáte kdekoli na světě, a to i ve tmě, tak to je Rus. Buď má tepláky nebo tepláky. A někdy v ruce drží tašku, ve které má kabelku za 30 tisíc. Na slavnostní ceremoniál Rusko zvolilo styl “bafuňáři jedou na safari”. Prazvláštní boty (gumové?) pana Rusa a obrovský klobouk ruské modelky budou pod černočernou oblohou při nočním ceremoniálu (v subtropickém Londýně) velmi funkční. Asi jako české holínky.
A ještě trocha teplákového stylu pro běžný den v Londýně / Praze / Brně / New Yorku / Berlíně / Vídni / Pekingu / kdekoli na světě
Jamajka
Jamajské oblečení navrhla dcere Boba Marleyho. A Bob by na ni mohl být hrdý. Trochu divoké barvy, ale tak nějako to k té Jamajce jde.
Fiasco Italiano
Jak mohla země označovaná za centrum módy představit tak hroznou kolekci. Největší zklamání. Kolekci navhrl Giorgio Armani. O to je to horší. Není možné zatím dohledat více kvalitních obrázků, ale celé to je nudné (co ty boty?), takže to snad ani za hledání nestojí. Zmínil bych snad jen, že každý italský sportove má v kolekci 50 kusů oblečení, a to nejsou započítány sady na slavnostní ceremoniál a zakončení her.
Švýcarsko
To ve švýcarsku zkrachovala nějaká síť skejťáckých obchodů?
Mao tleská
Čínani umí vyrábět kde co, ale designovat oblečení ne. Taková moderní socialistická agitka. Nechybí ani šátek okolo krku.
Španělsko
Kdyby Španělsko reprezentovaly letušky, tak bych řekl ano. Takové divné, moc rustikálních vzorů. Asi krize, tak sehnali tmavě modré kalhoty, k tomu nahodili rudé sako a dál to neřešili.
Rumunsko
Rumuni docela překvapili, ale trochu to kazí ty boty a zvláštně střižené kalhoty. Opravdu jsem dlouho neviděl divnější boty. A to nejsem sám, poukazují na to i zahraniční blogy. Barevně ale výborné!
Velká Británie
Pro Velkou Británii navrhla oblečení značka Next. Celkem povedené, elegantní. Nijak to sice neevokuje Velkou Británii, ale asi to byl záměr.
Francie
Druzí nejlepší. Něco podobného se čekalo od Italů. Tam se nezadařilo. Francouzské uniformy jsou elegantní, chic, mají prostě styl. V jednoduchosti je síla.
Holandsko
Jasný vítěz. Tleskám. Podívejte se znovu na českou kolekci… Vidíte ten rozdíl? Ideální barevné sladění se symboly země, moderní styl, vynikající střihy. Nejlepší! Jsem zvědavý, jak to bude vypadat v reálu.
Belize
Belize asi nebude nejúspěšnější v počtu medailí, ale rozhodně se umístí vpředu co se týče oblečení. Koloniální styl. Jako by se sportovci z této malé země vrátili o několik desítek let zpět.
Maďarsko
Maďaři jsou takový maďarský. Není to dotažené do konce. Něco mně tam nesedí. Mají podivnou kombinaci moderního outfitu a vzorů hodících se spíše pro národní kroje (druhá fotka). A ty boty. Ach ty boty (muž).
Srbsko
Srbové asi nepochopili, kam že to jedou. Jejich oblečení je totálně nesourodé. Nejdřív jsme si myslel, že to je fotka z nějaké tradičně bezpohlavní módní přehlídky Blažka, ale ne, je to srbské oblečení pro slavnostní ceremoniál.
Slovensko
A opět česká firma Alpine Pro. Nevím, jakým způsobem se dostala ke slovenskému olympijskému týmu (nevím, jakým omylem vůbec navrhuje nějaké oblečení), ale proboha – horší kolekci jsme snad ještě neviděl. Vyhodit designéra / návrháře je málo. Někdo to samozřejmě musel schválit a vzhledem k průměrnému věku v bafuňářských pozicích bych se nedivil, že se to dokonce líbilo. Moje pětiletá sestřenice by ale navrhla lepší kolekci. Slovenský styl dostal pořádně nafrak. Nejsem Slovák, ale to opravdu chtějí Slováci vypadat jako nějací negramotní bačové s dvěma promile v krvi? Naopak Slováci se rádi oblékají, mají rozhodně větší styl a cit pro oblečení než Češi. Jenže Alpine Pro je česká firma. Nevidivil bych se, kdyby Alpine Pro každému slovenskému sportovci přibalila do baťůžku jednu májku a dva lunchmeaty. Slováci, sorry. Opravdu.
Bonus: McDonald
I náš nejoblíbenější dodavatel umělého masa bude mít speciální uniformy. Nedělejme si ale moc velké iluze, pořád uslyšíme Volnááá pokladnáá od kluků a holek v kalhotách o 4 čísla větších. Jen budou mít chvíli jinou barvu.





























lepremiercz
21
0
S článkem se nelze než ztotožnit, tak jako poznáte kdekoliv na světě Rusa, ovšem poznáte spolehlivě i českého turistu, v tomto duchu se nese zjevně i naše olympijská kolekce…smutné.
S obsahem tedy souhlasím, mám ovšem výtku k formě – nevím jestli je to záměr, ale třeba “abysme” mě strašně bije do očí a myslím si, že do byť jen trochu serióznějšího textu nepatří; klidně mě v diskuzi kamenujte :-)
Neukamenujeme, opravíme :) My přes den prodáváme, pak jíme a pak máme cca 2 hodiny na napsání článku :) A tak tam občas necháme takové věci. Pardon. :)
Holandsko zastupuje styl a Francie eleganci. Opravdu parádní sety. Za Čechoslováky mi je smutno.
Všude jinde by značka jako Alpine Pro neměla šanci na úspěch. V česku je známější než cokoliv. Radši to nekomentovat a pochválit soupravy Holanďanům!
Z Maďarska bych byl nadšený, kdyby u těch druhých modelů byly zvolené pevnější, kvalitnější materiály. Toto je takové pnuté, pomačkané. Škoda. U toho prvního, takto řasené košile (zřejmě? špatná kvalita fotky) bych čekal spíše u Španělska. I tak, velmi příjemný detail. Zajímalo by mě, kde se dá něco podobného sehnat.
Opravdte si Holandsko za Nizozemí, to je jako kdyby jste u naší výpravy napsali že je to výprava Středočeského kraje ;-)
Nikoli. Nedavno se presne toto rozebiralo na Radiozurnalu, kde holandan vysvetloval,
ze oni se oznacuji za Holandsko, holandany. Tak mu verim:)
[Michal 17. 07. 2012 v 08:43]
Nizozemsko! To vaše Nizozemí je přesně na úrovni Holandska.
Tomáš, Jakub: no hrubek a překlepů jsem taky napočítal minimálně 10 (dost to ruší), jestli to fakt chcete opravit, dejte mi vědět na mail, projdu znovu a pošlu (tenhle post pak můžete smazat). Jinak komentáře po obsahové stránce skvělé, dobrá práce :)
Vytratlily barvy Novému Zélandu??? Vždyť maj prezdívku All Blacks…já nevim, školy namám, ale asi byl záměr mít to celý do černobíla
Jirka libující si v trekových kalhotách s batohem na zádech:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/171845_489320522030_3442559_o.jpg
Koukám na web AP a tam nic takového nemají, žádné děsné sako, žádné příšerné holínky, nic – a to, co tam prezentují, se mi líbí (inspirováno abstraktním malířem Františkem Kupkou). Trochu mi to připomíná Vancouver, kde se Alpine Pro vytáhli.
Myslím, že si autor článku plete Rusy a Ukrajince. Vlastně jako většina Čechů. Rusko je velmi bohatá země stejně jako jeho obyvatelé. Většina Rusů se obléká velice hezky, uhlazeně a značkově (ne ,,fejkově”). Ještě jsem snad neviděla Rusa v teplácích. A to jich znám opravdu hodně a v Rusku jsem dokonce i byla. To samozřejmě neplatí pro ruské vesnice, tam se to možná stát může. Ale musím uznat, že ten jejich ,,olympijský kroj” je opravdu příšerný.
nizozemsko vs holandsko
https://plus.google.com/115772060680031695016/posts/5u8B9w6fgmb
češi prostě stále neví, co je to sportovní elegance. Tím, že na sako přiděláte tkaničky a knoflíky vyměníte za zip, to opravdu není.
to Selim: all blacks ano, ale pouze pro rugbysty, ne?
Česká a slovenská kolekce byla vybrána v rámci ochrany sportovců před pohlavními chorobami. Zatímco ostatní výpravy fasují sady kondomů, náš olympijský výbor díky oblečení ušetří i za ně.
Gratuluji!
kto je to alpine pro a co robi v mojom pocitaci ?! …
Pánové, nemůžu než smeknout. Modely Alpine pro jsou opravdu nereprezentující a ty holinky jsou opravdu děsné. Co čekáme velkou vodu v Londýně? To je spíše typické pro Benátky. Grrr Alpine pro sucks….
to jj: to jméno jo, ale černobílý štít s k kapradím je symbolem NZOV
viz http://www.olympic.org.nz/london-2012/team
Černá je skutečně tradiční sportovní barva Nového Zélandu – All Blacks se říká obávanému a respektovanému národnímu rugbyovému teamu.
Koukám že články sem píše odborník na slovo vzatý… Slováci jsou na svou olympijskou kolekci hrdí, a to že vypadají jako bačové, to je ůčel.. oni se nestydí za to co jsou :D aspoň že jsou svoji… co ty šik hadříky vypovídají o Holanďanech? Nic…kdyby tam nebyla zakomponovaná oranžová tak by nikdo nevěděl kdo to je… BTW. Je vážně divný že na Olympiádu (sportovní hry) šije Čechům oblečení sportovní značka.. :D to jim to má šít Gucci nebo co? :D prvně si přečťete pár článků a pak snad pochopíte proč mají i ty holinky.. ;)
Zas je ale potřeba říci, že ve Vancouveru před dvěma lety naši výpravu oblékala taky firma Alpine Pro a dostala zlatou medaili za oblékání.
Moje poradie je jasné – Belize, USA, Holandsko :-) Čo sa týka našej Slovenskej kolekcie, nemá zmysel to komentovať, na Slovensku by sa muselo zmeniť ešte veľa zásadných vecí, aby sa takéto prehmaty nestávali. Ale nebojte, v televízii a tlači si všetci zatlieskajú, aké to je vlastne krásne :-(
@ Prochaine – Opatrně s těmi soudy. Ten “český Jirka” má na sobě jedny nejlepších věci dostupných na thu od nejkvalitnéjších firem ve svém oboru. Boty Hanwag Banks GTX cca 150€, kalhoty Montura VertigoLight cca 150€.
Nizozemí je stát, který je rozdělen na 12 částí (něco jako naše kraje), dvě z nich se nazývají Jižní a Severní Holandsko.
Takže Nizozemí opravdu není na úrovni Holandska :)
Chápu, zeměpis asi není oblíbený předmět, ale trocha toho pátrání občas neuškodí ;-)
Tak, a mame to… slovakom mali este pribalit palice, aby mohli ovce zahanat. Ceski bratia budu aspon za praktickych, kedze v Anglicku casto prsi. :-)
Az take hrozne to nie je. Niekto tu este asi nepochopil co znamena subjektivita.
Cejpo, předpokládám, že si přesně ten typ, co sedí u počítače v tílku a slipech. Zahájení her je oficiální akce, proto by tam lidé měli přijít oblečení elegantně, ne jak ke kozám, nebo na pole.
Raději si dojdi do lednice pro pivo a už se sem nevracej.
Jinak musi říct, že souhlasím naprosto se vším, co autor v tomto článku píše. Holandsko paráda, Francie také. Jen Velká Británie mě moc nenadchla, přijde mi to až moc strohé a takové nijaké.
Autorům tohoto webu moc a moc tleskám, děkuji, že taková stránka v Čechách existuje!!!
Jakube: Ano Holanďan se tak označoval, stejně jako se bude u nás označovat Moravák nebo ve Spojeném království Skot, ale oficiální názvy státu jsou jasně dané :)
Myslím si že SR je dosť nanič ale vy ste dostali naložené o dosťť na viac … gumáky ??? legíny nad kolená ? fakt ? … bože. A FR Jednoznačne naj pre mňa. :)
Francúzko má naozaj pekné oblečenie. Až na tie topánky. Tie sa mi nepáčia. :-)
Veľká Británia má podľa mňa naopak veľmi britské ustrojenie. Pripomína mi to leteckú uniformu RAF z vojnových rokov.
Američania majú skoro až vojenské ustrojenie. Vystihuje to ich krajinu.
@Cejpa: tak za históriu sa nehanbíme, ale súhlasím, že všade pchať ľudové oblečenie netreba. Chcelo to niečo moderné, svieže a jednoduché.
Na obranu Slováků – nevidím důvod, proč by se museli stydět za svůj kolorit. Přece jen je v tom oblečení aspoň snaha dotknout se lehce tradičního oblékání vlastního jejich krajině (provedení nechme stranou).
Vůbec si nemyslím, že by mělo být pravidlem kopírování italského, UK a US stylu. Maďaři to sice mají strohé, ale detaily v krojové výzdobě jsou prostě v jistém směru originální. Jsou to hry národů (proto ani jamajské barvy nemohou být divoké, nýbrž tradiční).
Každopádně my tam budeme rozhodně nejhorší, na rozdíl od Slováků jsme do 70. let nebyly agrárním státem. Ku příležitosti výročí Sokola by pro olympioniky bylo mnohem lepší, kdyby jim dali rovnou sokolské uniformy, než to, co se vymyslelo.
Aspoň bude sranda to všechno sledovat na slavnostním defilé při zapalování ohně :D
No vidíte, na Sokoly se úplně zapomnělo, hlavně, že máme gumáky.
Pro Cejpa: Sportovní značka ať šije věci na sport, né na slavnostní zahájení kulturní události (když to neumí) ;-)
My Sokolové nemáme uniformy, ale kroje :) ale nápad je to hezky. I v olympijském týmu má Sokol zastoupení, tak proč nejít v historických krojích. Jednoznačně palec nahoru
Když vynechám ty leginy a holínky, tak ten nápad není úplně marnej. Jako na slavnostní ceremonii asi ne… ale jako casual pro sportovce….
Česko-slovenská kolekce děs, ale myslím, že úplně nejhorší nejsme :-D Fakt se mi tam líbí jen tři, čtyři – Jamajka je krásná a hodí se k nim. Zmíněné Francie a Nizozemsko jsou opravdu povedené. I Belize se mi líbí.
Ovšem zbytek palce dolů – německá oldies diskotéka, ruské a švýcarské tepláčky, VYblitá pionýrská Čína. Na zahájení olympiády se nemá cenu ani koukat :-)
Supr článek, pěkný rozbor modelů. A češi mají být zase na co „hrdí“.
No nelze než souhlasit! Jen si myslím, že Maďarsko, ač lehce zvláštní kombinace, je docela elegantní a musím říct, že se mi líbí. Jinak Češi se zcela jistě zařadí k nejhorším, ačkoli to byl pokus asi o něco šokujícího, v holínkách a legínách bych si naši reprezentaci rozhodně ideálně nepředstavovala.
ty moj krk cele zle to hadam sa s tymto nechceme ukazat?do maskarneho sprievodu tam ano tam by sa tento outfit-out hodil
Ad Holandsko naposledy. Řešíme úplné kraviny. Já to měnit nebudu :) Podnikal jsem s člověkem z této země. Vždy to byl Holanďan, několikrát jsme to řešili, svoji zemi neoznačoval za Nizozemí, ale za Holandsko. To je zase diskuse co bylo dříve jestli slepice nebo vejce :) Já jsem Čech, ale je to správně? Co když je někdo Moravák? Označí se v zahraničí za Moraváka nebo za Čecha? Nizozemí je spíše oficiální název. A když už to řikají samotní obyvatelé, tak proč my z Česka to rozporujeme? :) To jsme zase chytřejší než oni.
http://hledani.rozhlas.cz/iradio/?defaultNavigation=+generic2%3A%5E%22ČRo+1+-+Radiožurnál%22%24&query=&from=28.6.2012&to=1.7.2012&porad=3175x_Host+Radiožurnálu
Záznam rozhovoru s Holanďanem, kde to vysvětluje (od času 12:54). Jak sám říká, neznám Holanďana, který by o sobě řekl, že je Nizozemec. My se představujeme jako “Já jsem Holanďan”.
Alpine pro se zaměřil na funkčnost, počkejte až bude pršet tak se ten deštník a holiny budou hodit :D. Aspon si nás každý zapamatuje :D. Nikdo jiný tam holiny mít nebude.
Docela legrace představit si elegána Rogera Federera v tom švýcarském modelu:)
Mohu potvrdit, že Rusové jsou národ tepláků a určitě nesouhlasím s Janou, která tvrdí, že Rus se umí obléci.
Jakube, jasně není to podstatné :)
České stejnokroje jsou tuze málo národní. Co je to za nesmysl s těmi holínkami? Kde jsou sandály a bílé ponožky, jářku?!
to Michal: ze zěmepisného hlediska ale máte pravdu :)
Tak si to tady pročítám ty komentáře, a musím se přeci jen obratit na některé komentáře včetně komentářů k jednotlivým fotkám.
V první řadě trochu zapomínáte, že pořád jde o sportovce a přeci jen je to olympiáda a ne modní přehlídka. Sice chválíte Britské oblečení, ale obléknout se do “obyčejného” saka neni nic těžkého. Například šusťákovky na vyhlášení nevypadají vůbec špatně. Navíc sportovec prostě nikdy nebude modelem, pro něj je přirozené mít tepláky a mikinu a čemkoliv jiném vypadá většinou divně.
České oblečení má svoji tématiku, přeci jen Kupkůp obraz má něco do sebe a holiky i když je to trochu výstřední pořád je to jedinečné a zajímavé, ano, dala by se místo nich navrhnout jiná obuv, ale až při zahájení budou všichni čvachtat po ploše, kde bude 10cm vody myslím si, že za ně bude každý vděčný.
Taky nezapomínejte, že ve Vancouveru měla česká kolekce poměrně velký úspěch.
Slováci jsou na svoje obečení patřičně hrdí, k nim se to hodí stejně jako Ruská kolekce k Ruskému týmu. Každá kolekce má něco do sebe a má něco představovat, což Alpine pro splnilo.
Chápu, že se to někomu nelíbí, ale myslím si, že není důvod pro kritiku, která je tu vedená u fotek na tak nízké úrovni a už vůbec není potřeba firmu Alpine pro zesměšňovat, navíc to byla volba ČOV na návrh věcí na zahajovací ceremoniál. Je vidět, že dotyčný není sportovec, tak by se do toho taky neměl vubec motat.
Nakonec, přeci jen jde o výkony a ne o to jak u toho kdo vypadá nebo co má na sobě. Až Češi dovezou medaile, tak to kažédmu bude úplně šumák co měl v tu dobu na sobě !
Mějte se
Ach booože, nie ten kto navrhol pre Slovákov túto “krojo-uniformu”, ale toho čo to schválil, by som ho poslal kade ľahšie! Prepáčte súdruh schvaľovateľ, ale š čínskym spoludruhom si založte odevnú firmu. Určite prerobíte aj gate a to vám za toto veľdielo prajem :)
Proč proboha máte potřebu komentovat velice ehm…kuriózní fotky české olympijské kolekce, kde asi měli potřebu narvat na modely veškeré oblečení a nepodíváte se na tu kolekci. Jako zpracování Kupkova obrazu je to povedené, nehledě na to, že jedné bundě vystoupí vzor až po zmoknutí :-)
Ad komentář od JANY – asi jste nikdy nebyla v Karlových Varech? Ruská populace zde běžně nosí minimálně teplákovou bundu s nápisem ROSSIJA (takže asi Ukrajinci to nebudou, že), k tomu má džíny a s takto oblečeným pánem se třeba vede paní oblečená ve večerní toaletě. Na to, jak dlouho tam jezdí a žijí, a na to, kolik je tam butiků s pěkným oblečením, mě jejich styl oblékání překvapuje. A bohatí samozřejmě jsou, ale o tom to není.
Ad @Prochaine, cc OndraK – Ten český Jirka jsem já na loňském předjarní výpravě na Madeiru. Fotit chodím opravdu v outdooru, viz třeba http://jirkachomat.cz/autor/ (A to žluté sako je vtip, to myslím pchopí každý.)
Je to ten klasický spor o to, jestli jít na slavnostní ceremoniál elegantně nebo si podržet sportovního ducha. Vždycky se to řešilo oběma způsoby. Mě sportovní provedení nevadí. A ostatně na kolekci USA a Jamajky je vidět, že to jde spojit :-).
Co se týče Nizozemska, nedá mi to, i když vím, že to není podstatné: oficiální ČESKÝ název je Nizozemské království, oficiální ČESKÝ zkrácený název je Nizozemsko (nikoli Nizozemí, Nizozemí je pouze jedna oblast v Nizozemsku). Jak si sami říkají místní není pro české názvosloví podstatné (Němci si taky v němčině neříkají Němci). Výraz Holandsko, Holanďan je název ustálený v obecné češtině, nikoli ovšem v češtině spisovné. Pokud tedy píšete článek ve spisovné češtině, měl byste používat výraz Nizozemsko, Nizozemec, Nizozemka, nizozemský. Ale o to v článku stejně nejde a jinak je velmi dobrý, děkuji.
To Anténa: :)) jde přeci o výkony :) A na ploše určitě bude 10 cm vody, protože ceremoniál bude na staveništi. Až pak bude pršet, budou muset zastavit OH, protože se nebude moci ani běhat, jak tam bude 10 cm vody.
Omlouvám se slovákům, ale – ta “bača košile” mě na obrázku normálně rozesmála!!! Jako fakt! Chudáčci!! No a co se českého stylu týče… tak nějak si myslím, že se to vlastně těm sportovcům bude líbit – copak takhle skoro nechodí i normálně? Ach jo…
Nejvíc se mi líbí USA. A ty CZ legíny bych vystřelil na měsíc, supermarket 50+ style.
Maďaři jsou takový maďarský.
ehm? takový? takoví maďarští? nebo to byl záměr?
Pán Hledík, ako krásne sa dá napísať kokotina s gráciou intelektuála.
K článku – super postrehy, nám tam ešte chýba slama za klobúkom.
tak podla mna ta kritika na slavnostny slovensky oblek nie je na mieste. asi to tu niekto nepochopil. ved zobrazuje narodny slovensky kroj v modernejsej verzii. podla mna je perfektny ale česi asi o tom vedia viac!!!!!!!!!!! co potom taky Rusi :D
Ač jsem klikal jak jsem klikal, nikde jsem v officiální olympijské kolekci naší repre holinky nenašel…
A v podstatě ani jednu část z toho, co se tu na fotce prezentuje…
Zkuste se podívat sem a pak hodnoťte znovu, mě se tedy ta kolekce celkem líbí:
http://www.alpinepro.cz/londyn2012/cs/
No tak jsme si to nejpíše vymysleli :)
Ad Vancouver: mícháte hrušky s jabkama. Jednak to byla zimní olympiáda, kde prim hrají bundy a kalhoty. Moc se tam toho vymyslet nedá. Navíc naše zimní kolekce měla také velmi mnoho odpůrců. Některá média se jí dokonce vysmívala (zahraniční média), že to je jako pyžamo jejich dětí nebo, že přijel cirkus. A o jaké ceně mluvíte? Že se líbila čtenářům nějakého deníku?
My přeci nepliveme. Ani nevíte, jak rád bych tady vyhlásil, že Česko má NEJLEPŠÍ kolekci.
Plus nutno dodat, že Alpine dělal věci i pro olympiádu ve Vancouveru a tam naši vyhráli první cenu za nejelepší kolekci, takže nevím, co si o tomhle článku myslet…. Snad snaha plivnout si za každou cenu???
To Alena a Denis: No já Vám můžu říct, že znám osobně asi tak 50 Rusů a ani jeden z nich nenosí tepláky. Všichni se oblékají velice elegentně. A to nejen ženy, ale i muži. Ve Varech jsem byla zhruba 3x během posledních tří let a takovéto lidi jsem tam nepotkala, takže opravdu nechápu, kde hledáte. Ale třeba jsem jen měla štěstí. Možná jste potkali zrovna lidi z venkova. Rozdíly mezi městem a venkovem jsou v Rusku opravdu obrovské. Kromě toho má Rusko asi 150mil obyvatel, takže opravdu existuje dost reálná možnost, že mezi nimi je někdo v tepláčkách, kdo přijede do Čech. Další problém bude asi v tom, že vy vidíte Rusy jen v takovýchto typech lidí, ale nedochází Vám, že je to jen nějakých pár procent. Já například poznám Rusa celkem dobře, ale většinou ne podle toho, že mají na teplákovce ruský nápis, spíše podle hezkého elegantního vzhledu a hlavně podle výrazu v obličeji a účesu. Takovéto lidi vy asi nepoznáte. Kromě toho si nemyslím, že nápis Russia musí mít jen Rus. Ukrajinci většinou nejsou moc hrdí na svou národnost.
To Jana: tou poslední větou jste to zabila :) Představa, že Ukrajinec nosí teplákovku Russia, to je opravdu blábol. Na základě historických souvislostí to snad nemyslíte vážně.
To Alena a Denis: A kromě toho, víte o tom, že hodně velkou část zákazníků luxusních butiků tvoří Rusové?? A dost pochybuju, že tam nakupují teplákovky. Kvůlit tomu většina prodavačů v těchto obchodech umí Rusky a nebo jsou to také Rusové.
A proč jako půlka Ukrajiny mluví Rusky?? Kromě toho u nás nosí lidi taky oblečení s nápisy USA i další… Neřikám, že jsem někdy viděla Ukrajince s takovým nápisem. Já neviděla ani Rusa s takovým nápisem. Jen si nemyslím, že to určitě nemůže být Ukrajinec, jak psala Alena tuším.
O nacistech ani nemluvím, každý uznává něco jiného. Jedni nenávidí, druzí milují.
Jano, asi se neshodneme :) Víte co, jeďte třeba do Vietnamu, chvíli seďte v lobby hotelu (5star) tolik nevkusu v podání Rusů, to neuvidíte nikde jinde. Mluvím z vlastní zkušenosti. Rusové se oblékají velmi lacině. To, že Rusové nakupují v luxusních buticích neznamená, že mají vkus. Vetšinou nemají.
Jano, vy jste úplně mimo :) Kolik vám je let? Vás překvapuje, proč půlka Ukrajiny mluví rusky? A přemýšlela jste někdy o příčině? :) Třeba, že Kiev bylo ruské město? Já se opravdu nestačím divit. Ale třeba to jen hrajete.
Kdybych si na zahajovací ceremoniál vzala holinky, tak bych měla za dvě hodiny na nohách puchýře jak pětikačka. No tak ať se našim dobře šlape a žádnej puchýř – holínky, neholínky.
A právě o to mi jde, že na Ukrajině je spousta lidí s ruským původem. Ale takové lidi už pak nenazývám Rusové, protože jsou úplně jiní. Nejsou to typičtí Rusové. Mě nepřekvapuje, proč půlka Ukrajiny mluví Rusky. To byla jen řečnická otázka. Historii mám ráda a vím toho o ní dost, takže mě o ní nemusíte poučovat. Neříkám, že Já takové lidi o jakým mluvíte neznám. A rozhodně nemám pocit, že ti co znám se oblékají lacině. Prostě jsem asi potkala jiné lidi a tyhle názory a škatulkování mě překvapují, protože já jsem se prostě s takovýmto vzorkem lidí nesetkala. Setkala jsem se spíše s Rusy, kteří měli nos hodně často nahoru a to bezdůvodně. Nebo s takovými, kteří se chovali jak hulváti a všude něco vyřvavali.
ahá, já si toho nevšim! Ruskou a Španělskou výpravu obléká jedna (ruská!) firma – Bosco. Proto je to oboje tak ošklivý!
Celkom som sa pobavila vtipnymi komentami k dotycnym kolekciam :} myslim, ze dost trefne.
vacsina je mi pride bud nudna, alebo smiesna. Najviac sa mi paci Jamaica, Francuzsko a Holandsko. Americka kolekcia by bola ok bez toho afektu prezdobenosti a nemozem si pomoct, mne tento typ baretu bude navzdy pripominat francuzske legie. Cize aj vojnu.. Ale to moze byt len moja osobna asociacia. Slovensko, fakt lutujem nasich sportovcov, ze budu v nejakych kvazifolklornych outfitoch. A tie klobuky..! Ceskym sportovcom zas asi nebudu vonat velmi nohy z tych holinek..
Inak Holandsko mi pripomina trochu styl Pietro Filipi. Oni by tiez neboli podla mna zli adepti na zabezpecenie ceskej kolecie. Napr. s ceskym legendarnymi Botas. Taka Special Olympic edition..
No ale uz mame Alpine. Este ze tu ide hlavne o sport.. :}
Skvelý článok, skvelé postrehy, pobavila som sa.
“Taštička na medaile” a batůžek s lunchmeaty – máme sa na čo tešiť :-)
Jana: Mám kamarádku Ukrajinku (je na to docela hrdá) a ukrajinsky moc neumí. Zrovna minulý týden jsme se viděli ve větší skupině a kamarád (Američan) se jí ptal, jak to. Prostě mluvili rusky (museli), v televizi jen ruština – a najednou byli samostaní a všechno bylo v ukrajinštině. Tak asi tak v kostce :-)
1) Vyrok predsedu Českého olympijského výboru Milana Jiráska k obleceniu ceskej vypravy vo Vancouveri: “Díky našemu oblečení máme takovou naší první pomyslnou olympijskou medaili. Lidé si nás všímají, budíme pozornost a to je důkaz, že se to povedlo”.
Asi no comment, snad len ze se to zase povedlo:) (plati aj pre slovensku vypravu)
2) Rusov by som rozdelil do 3 skupin:
a) Ti ktori nosia teplaky s napisom RUSSIA v kombinacii s cimkolvek od slapiek po slusne boty
b) Ti ktori sa snazia vyzerat dobre a investuju do oblecenia ale maju minimum vkusu. Vatsinou maju na sebe oblecenie za desiatky tisic ale vyzeraju ako klauni.
c) Prevazne mladi rusi z Moskvy alebo Petrohradu ci zijuci v europskych mestach ktori sa obliekaju velmi dobre, vedia kombinovat, maju vkus a investuju do seba. Po vylete v Moskve som si podstatne upravil nazor na Rusko a sice sa potvrdilo ze vsetky stereotypy stale platia ale taktiez sa ta krajina za posledne roky vyrazne zmenila.
Zamyslam sa ci je lepsie vyzerat ako “kreten” pretoze si myslim ze moda je pre buzerantov (cesko-slovenske ulice – cest vynimkam, skupina a) alebo vyzerat ako kreten pretoze sa sice snazim ale nemam absolutne ziadny vkus (skupina b)…?
Francouzská kolekce se mi jeví nesmírně chic et moderée. A znamenité (doslova) se mi zdají i modely španělské, především pro něžné pohlaví – hodnocení “takové divné, moc rustikálních vzorů” mi přijde ještě víc povrchní, než hodnocení módy ze své podstaty být musí.
Kdyby tak všichni prostě přišli jen v tom, co mají rádi, kdyby tak reprezentovali jen sport, a ne státy, kdyby se každý chlubil jen vlastním peřím. A kdyby také, když už není král, přišel alespoň princ Charlie v králových nových šatech, a naplnil tak dávný příkaz o závodění pouze v nejkouzelnějším rouchu MADE BY ADAM&EVE. Stal by se snad princepsem nové módy – rozhodně prvním mezi gymnasty.
Tak musím říct že plně souhlasím s autorem článku, ty Češi vypadají fakt hrozně jak vidláci a chudáci Slováci také běs ale jak před 100 lety. Firma Alpine Pro si namastila kapsu je drahá a vcelku příšerná. Raději si koupím Adidas nebo Nike…
ad Nový Zéland – oblečení designovala pod hlavičkou Rodd and Gunn dáma s českými kořeny – Irena Prikryl. V novozélandském tisku propírali, že se to vyrábělo a navrhovalo mimo zemi, obdobné výtky zněly i např. z USA. Kde je národní hrdost a podpora domácího trhu. S lehce ironickým posměškem tedy můžeme být rádi, že je to práce českých hlav ( a nevím zdali i ručiček).
Vtipný a výstižný článek. Souhlasím s obsahem a překvapivě mi nevadí ani ta hovorová forma textu. Akorát já (jako laik) bych dala na první místo Francouze a jejich kolekci, ale to je asi proto, že mám ráda jednoduchý styl.
Souhlasím s autorem skoro v celém článku. U českých návrhů mi ještě než holínky vadí víc ty legíny (vůbec nechápu, jak je to napadlo). Na druhé straně se mi moc líbí Nový Zéland, odlišují se od ostatních, ale myslím, že hezky.
Co se týče oblékání Rusů – škatulkování neplatí sice pro absulutně všechny, ale vždycky najdete společné rysy u jednotlivých národů a jedním z rysů Rusů je opravdu absence vkusu (ať už mají na sobě tepláky nebo drahé oblečení).
Mam pocit, ze se tady dostatecne nezduraznuje, ze se jedna o veci NA SLAVNOSTI CEREMONIAL, tj. zahajeni, zakonceni her a mozna i predavani medaili…v tomto svetle tedy neobstoji argument, ze “sou to preci sportovci, tak jim patri teplakovka”…nikdo prece neceka, ze Barbora Spotakova bude mezi hody ostepem nosit sukni a lodicky…nebo ze se bude Roman Sebrle mezi disciplinami soukat do saka a oxfordek. Ale zahajeni a zakonceni jsou spolecenske udalosti a na ty proste teplaky ci holinky NEPATRI! Ja bych se stydel si to navlect…kor kdyz tam napochodujou elegani z Belize ci Holandska.
Ale jine zeme taky nicmoc…zejmena mne zaujal model v provedeni barevneho igelitaku made in Germany…a ty skejtacky hadry ze Svajcu…uplne vidim Wimbledonskeho elegana Rozerka v tech kapsacich a mikine s kapucou…este chybi ksiltovka a fosna pod pazi a bude to komplet:-P
Dalsi pekny a vtipne psany clanek, ktery nenechal mnoho lidi chladnymi :) Musim priznat, ze se mi clanky nezahrnujici LP produkty libi vic, protoze jsou casto psane z vetsim nadhledem. Ovsem chapu, ze nejen zabavou je clovek ziv.
Osobne souhlasim s nazorem na uniformy Nizozemskych olympioniku, nejlepsi z vyse uvedenych. Vzhledem k tomu, ze jejich dodavatelem je SuitSupply, tak se neni ani cemu divit. Nahodou jsem zabloudil do jejich obchodu v centru Londyna a jejich nabidka se mi moc libila. Holandska firma sijci moc hezke obleky z italskych latek.
Francouzske se mi taky libi (pro asi c.2), jen by bylo zajimave vlozit do panske kolekce i nejaky cerveny prvek/prvky, napr. bilo-cerveny kapesnicek, nebo jemne cervene prouzky do vzoru kosile. Trochu mi to do kompletu v barve francouzske trikolory chybi, v damske kolekci cervene detaily ovsem jsou.
USA – hlavni uniforma mi prijde jako okopirovani uniformy namornictva a pridani baretu (ktery jen tak mimochodem meli uz kanadsti hokejiste na zimni olympiade v Naganu 1998, takze zadna novinka). Volnocasovy styl se mi libi vic, ale tak nejak si nedokazu predstavit, ze si nekdo bude vazat kravatu pri prochazce na stadion, nebo jen tak po Londyne :)
Cerno-bila kombinace je pro Novozelandske sportovce tradicni, at uz to jsou rugbiste znami jako All blacks, nebo fotbaliste jako All whites, tak i vsichni ostatni sportovci reprezentujici tuto zemi. Barvena kombinace je tak v poradku, ale nelibi se mi strih panskeho saka.
Belize by pro me bylo nejspis c.3. Ty barvy mi prijdou sice trochu moc ostry, ale myslim, ze to jen dela spatna uprava snimku a v realu to bude vypadat lip.
Australie, Italie a Velka Britanie nuda, coz je hlavne u VB skoda, protoze bych ocekaval, ze se budou chtit na domacich hrach vytahnout.
Jamajka mi prijde zajimava, ale na oficialni zahajeni az moc sportovni.
Nemecko – tragedie, naprosto nerespektujici narodni barvy. Mozna se ale pozdeji dovim, co tou barevnou kombinaci bylo mysleno, ale ted mi to vidim jen jako modro-bilou kombinaci pro chlapecky a bilo-ruzovou pro holcicky, ktera se bude firme Adidas dobre prodavat i v obchodech bez nejakych razantnich zmen.
K ceskemu vytvoru je, myslim, skoda se vyjadrovat. Nevidim, co presne je pod tim ”sakem”, ale doufam, ze to je polokosile, ktera vynikne ve volno-casovych chvilich, kdy se odlozi “sako” a limecek se otoci smerem vzhuru :)
Ad nazor sportovci nemusi vypadat, hlavne kdyz budou mit vysledky:
a) sportovcum soutezicich pod narodni vlajkou se rika reprezentanti. Nejsem jazykovedec, ale rekl bych, ze slovo reprezentant vychazi se slova reprezentovat, a to jak na poli sportovnim, tak i spolecenskem. O tom, jestli je oficialni zahajeni OH spolecenska, nebo sportovni udalost se snad bavit nemusime.
b) tento nazor je bohuzel dany i ocekavanimi od majitelu a treneru sportovnich klubu, kde u nas chodi sportovci na zapasy v teplacich, v lepsim pripade tricku a riflich, protoze jdou “sportovat” a pokud by si vzali sako a bavlne kalhoty (tohle staci, zminit oblek by bylo az moc), tak by byli over-dressed ve srovnani s vedenim klubu. Kdyz se ovsem clovek podiva do zamori (at uz hokej, fotbal, americky fotbal, atd.), nebo i britskou/italskou fotbalovou ligu, tak tam chodi sportovci, treneri i vedeni daneho klubu na zapasy ve spolecenskem, protoze jdou reprezentovat svuj klub. Proste se to od nich ocekava. A ne, neni to o penezich. O tech muze byt kvalita a cena obleceni, ne jejich spolecenska uroven.
Ad sportovci nejsou modelove – Vetsina vrcholovych sportovcu ma marketingove smlouvy a projdou rocne vice akcema, na kterych musi pozovat (reklamy v TV, foceni, pozovani pro fotografy po zapasech, ruzne bankety, atd.), nez nekteri “profi” modelove/modelky.
Btw. jak uz bylo zmineno vyse, chudak Roger :) Ten se tomu zahajeni snad pokusi vyhnout.
Kdyby se nekomu podarilo najit kolekci pro reprezentanty Svedska, tak sem, prosim, vlozte odkaz. Zkousel jsem neco najit, ale marne. Diky
http://www.modnipeklo.cz/clanky/zlata-medaile-za-nevkus/
kolikrát se s autorem úplně neshodnu (třeba britské oblečky přijdou hodně typické, prostě britská klasika), ale to je věc názoru. a do hodnocení srbský módy bych se taky moc nepouštěla, tam si potrpí na kvalitu a barvy, nehledě na cenu :)
a u Španělska si opravte shodu přísudku s podmětem, letyšky reprezentovalY! :)
jsem to ale držtička, letušky, samozřejmě :)
..chci videt jak by sel Zatopek na zahajni OH v saku s kapuci, kratasech a s holinkama
Oblečení ČR i SR je opravdu hrozné, Nizozemí je nejlepší. Opravit prosím: “reprezentovali letušky” – hrubka.
Ten subtropický Londýn je v žertu??
Nevím, dočetl jsem tak do poloviny a přestalo mne to bavit, když jsem nabyl dojmu, že 9 z 10 výprav mají naprosto nemožné oblečení. Něco se mi zamlouvalo více, něco méně, ale až tak příliš negativistické hodnocení, alespoň podle mého názoru, je docela na škodu, a kritika tak postupně ztrácí na lesku a věrohodnosti. Nakonec jsem měl pocit, že to všichni dělají blbě, jenom autor by to snad dělal dobře (pokud to vůbec možné je) a nějak jsem ztratil chuť číst dále – píši to spíš pro autory stránek k zamyšlení, až zase budete příště něco kritizovat či hodnotit.
Ano, všechny výpravy v tomto článku jsem zkritizovali. Příště zkuste dočíst do konce. Píši to spíše pro Vás k zamyšlení, až budete příště někam přispívat :) Hezký den.
Ano, v této odpovědi na váš komentář je přítomna velká dávka sarkasmu.
tak snad alespon bude prset kdyz uz maj ty holiky ;]] fakt mi je jich lito
no… tak třeba platí, že čím horší oblečení, tím větší sportovní úspěchy :D
dala bych si holandskej řízek.
Nový Zéland, Francie- paráda:) našich sportovců je mi líto. I kdybych přehlédla zbytek antisexy “outfitu” (bez uvozovek to snad ani nejde), holínky to dokonale zabily. Ještě ten tón modré, která se jinde neopakuje (pokud nejsem slepá a nepřehlédla jsem se.) Inspirace Kupkou je fajn, mám toho malíře celkem ráda, ale probůh, ne na legínách. A co to pánské “sako”? Je to škoda, myslím, že po tomhle představení nás zase budou házet do kategorie “vidláci”… Co se Rusů a jejich stylu oblékání týče- s nimi mám bohatou zkušenost a tepláky nosí opravdu často. Nutno říct, že když chtějí, umějí se někteří pěkně obléknout, ale neřekla bych, že se tepláky objevují jen na vsích, to rozhodně ne:)
Aha, tak pardon, ta modrá je ještě na deštníku:P ale stejně…
ešte štastie že máme Sagana! dali sme Vám Babiša, Pentu (vlastní katastrofu zvanú AlpinePro) a mnoho daľších peripetií…
Omlouvám se předem, že nemám dostatek informací, takže mě možná ostatní opravíte.
Když se Američanům smějeme, že jejich kolekce byla ušita v Číně, víme, kdo a za jakých podmínek šil tu naši? Protože Alpine Pro stejně jako Hannah a některé další české outdoorové šijí výhradně v rozvojových zemích. Ale třeba udělali kvůli olympiádě výjimku.
A co se týče vzhledu kolekce. Gumáky mi nepřijdou jako špatný nápad, ale proboha proč nejsou z přírodního kaučuku třeba od Novesty (původně zlínská firma – dnes vyrábějící na Slovensku). Odkazovalo by to na obuvnickou baťovskou tradici a ještě by to bylo chic. Místo toho mají naši sportovci na nohou něco, co je podle podle stránek Apline Pro “vyrobeno ze 100% recyklovatelného materiálu”. To se jim ty nožičky pěkně zapotí:-)
A třeba trička z olympijské kolekce se mi líbí, ale celkově ta kolekce působí nějak tak převrstveně, přeplácaně.
děcka, přestaňte bejt tak zapšklý…je to olympiáda a ne modní přehlídka….v každém z oblečení je kus odvahy a zároveň něčeho, co danou zemi reprezentuje..docela by mě zajímalo jak se oblékáte vy??? tyhle rychlé pseudo SPY ankety ala modní policie…nechápu… když budu mluvit k Alpine Pro a české a slovenské kolekci – tak Alpine Pro dělá u obou kolekcí jen sportovní část a pár doplňků pro nástupové sety…tak si nejdřív zjistěte fakta a pak kritizujte značku.. naopak si myslím, že na to že je to outdoorová firma, tak předvádí kreativní, odvážné a národní výkony. jak v ČR tak v SK. a Slovensko dělá pro to, že je to stále česká firma, která zná jak to tu ještě nedávno bylo.. tak zas neházejte hned špínu.. a v poslední řade – kdybyste sledovali vývoj a vše kolem kolekce a nekritizovali jen finále, tak zjistíte, že AP už rok navrhuje a vymýšlí kolekci spolu se sportovci a i s námi lidmi..těším se na to, až naši ponesou vlajku, jaké budete pak říkat názory, až nás budou novináři chválit, že jsme mysleli na vše, že naši mají gumáky a deštníky, protože při nástupu bude lejt jako prase.. :-)
ceska vyprava pri nastupu na OH v holikach otevre desniky aby na sebe upozornila – a to je fakt potvrzeny D. Flejšarovou – autorkou nastupove kolekce. (prosim o update clanku)
tak sme bačovia, no a čo?
aspoň tam nebudu behat v gumakoch, LOL : )))
..smutno mi je československom momentalne..
to bola ina liga.
Prosim vas, poznate vsude rusove? rusove a ukrajince jsou mnohem elegantnejsi nez cesi a pro nas slovo moda opravdu neco znamena. nikdy neuvidite rusa nebo ukrajince ktery vypada jako nekdo kdo jde na hory. proto tento komentar ve clanku me vypada opravdu smesny.
holandsky oranzovy kabat trosku chci
Já si naopak myslím, že česká kolekce je naprosto originální a neotřelá. Jde přece o olympijské hry tudíž to se rovná sport, tudíž nechápu, proč tu někdo kritizuje, že oblečení navrhla značka, která se věnuje především outdooru. Já bych dala palec nahoru za odvážný krok. Nicméně Holandská kolekce je opravdu povedená, to se musí nechat, ale neřekla bych že se hodí na olympijské hry. Zde bych čekala něco více sportovního :)
Mne fascinuje, že v AlpinePro už teď vědí, že během zahájení olympiády bude lít jako z konve. Jestli to tak opravdu bude, tak by se možná místo ,,módy” mohli nadále věnovat meteorologii. Pokud to ale nevědí, tak to vypadá, že jsou to nejenom idioti, co si pod pojmem ,,sportovní móda” představí sako s holinkama, ale ještě to vypadá, že o Londýně vědí jen to, že je to v Anglii a tam přeci furt prší. Bude to vážně bezva, až budem během ceremoniálu 30 stupňů a naši olympionici se budou pařit v gumákách. Ale tak nějak pořád čekám, že je to vtip a nikdo to nemyslí vážně.
Marina: Konečně nějaká krajanka, která se proti tomuto hloupému názoru ohradila. Je vidět, že z těch lidí, kdo tu psali, nikdo žádné Rusy nezná. Z mých zkušeností vím, že řeší módu někdy až moc. S jedním žiju už skoro 10 let a má mnohem víc oblečení než já. A v jeho šatníku nejsou opravdu ani jedny tepláky a už vůbec ne s nápisem Russia. Já si prostě jen myslím, že existují výjimky, které se takto nevkusně oblékají a vy si všímáte jen jich. A to právě proto, že mají na teplákovce ruský nápis. Češi se oblékají o 100% hůř. Vždy, když vidím v metru někoho hezky oblečeného, kdo vyčnívá z řady těch nevkusných, je to Rus.
Vojta Krsek: Alpine Pro že dostalo za minulou olympiádu zlatou medaili za jeho kolekci?
Buďme objektivní, výrobce měl pramalou konkurenci, medaili uděloval Český olympijský výbor: http://oh.idnes.cz/navrharka-olympijske-kolekce-dostala-od-cov-zlatou-medaili-pow-/sport_oh.aspx?c=A100331_121028_zoh-dalsi-zpravy_ber
Teda, být český nebo slovenský sportovec, tak se stydím do tohohle vlézt. A ta medaile za kolekci pro Vancouver – to musela být nějaká chyba ve sčítání hlasů, takový paskvil snad nemohl vyhrát.
Docela se divím, že nemáme sandále s ponožkama.:)))
proboha, jak je TOTO mozne? myslim tu zvrhlost z dilny Alpine pro..ceska i slovenska verze je naprosta KATASTROFA, ta ceska je otresne trapna a slovenska? nepopsatelny des, uz dlouho jsem nezustala v nemem uzasu s otevrenou pusou po nekolik minut. ja myslim, ze proti tomuto by se mely psat petice! holandska je naopak fantasticka a moc se mi libi i Jamajka.
Když jsem mluvil s Ondřejem Synkem, když se byl ostříhat na Olympiádu a říkal, že nafasoval holínky, myslel jsem, že si dělá srandu. A to jsem ještě neviděl tu kolekci celou. Možná to byl záměr od firmy AlpinePro, udělat z našich sportovců totální exoty. Ale naštěsští půjde o sportovní a anabolické výkony, než oblečky. A když se budou sportovci v olympijské vesnici družit, vezmou si asi jiný outfit. Tedy hlavně ti naši Čechoslováci. Škoda, že se nenavrhují i olympijské účesy a styly vousů. To bychom se podavili. … Jo ještě k těm Rusům, nikdy jsem u nikoho neviděl s takovou hrdostí nosit totálně nevkusné oblečky jako u nich. Je to prostě ŠTÝÝÝL :-)))
Ještě jednou jsem si projel ten článek a je to neuvěřitelné. Pestré kolekce, ale rád bych ještě okomentoval Německo, vzpomínám na pořad, který běžel u nás v osmdesátých letech, myslím, že se jmenoval Ein Kessel Buntes a tam vystupovali umělci (i z Prahy), kteří měli na sobě podobné oblečky.
Alpine Pro kdysi nedělala tak špatný věci. Dokonce jsem měl od nich celkem slušný kalhoty. Ale už asi 10 let jsem od nich nic nekoupil. To se prostě nedá. Kolik proboha dali za to, aby se takhle hrůzně prezentovali. Kdyby mě chtěl někdo nacpat do holínek, tak mu rozbiju hlavu šušušušušutrem. I když starosta Londýna upozorňoval, že se možná budou hodit. :-)
haha, dobry clanek :-)
nejhorší slovaci, druhy nejhorši cesi…
nejvic se mi libi belize a pak novy zeland…
Jsem rad ze ma nekdo podobny nazor na Rusy. Rusa poznam kdekoliv na 200 metru. Aneb vkus a vychovani si za penize nekoupis, proto neni prekvapeni ze je nikde ve svete nemaji radi. Samozrejme nesmime zapomenout na mongolidni hlavicky ofinku do obliceje :)
Dobré odpoledne,
přestože nesnáším jakékoliv registrace, tak tohle prostě nešlo – anonymita blogu je jednoduchá a ve své podstatě alibistická, ale jednostranost autora mě prostě zarazila. Přepokládám, že autor je klasický trend setter, který sleduje nejnovější trendy a který určitě nenosí sandále s ponožkami doplněné ledvinkou přes triko, nebo že by … Taktéž předpokládám, že autor před 2 lety naprosto stejně “rádoby” strhal jejich kolekci do Vancouveru – pyžamo atd. neb potom ani nepípl. Shodou okolností jsem tam byl a opravdu to bylo koukatelné a hlavně to zaujalo naprosto všechny. Akorát v čechách se pořád psalo o pyžamu. A k Londýnu ? Ano je to kontroverzní, ano je to šokující, ale co když to byl záměr, co když si tak trochu dělají legraci z Anglie, co když chtějí být vidět, co když chtějí vystoupit ze šedi … co když … nevím, co tím zamýšleli, ale proč jim tito rádoby anonymní odborníci nedají šanci, co když … btw. 2 připomínky – kolekce je modrá, ne černá a k holinám – mrkněte sem :-)) http://oh.idnes.cz/olympijske-hry-trapi-dest-09y-/olympiada-londyn-2012.aspx?c=A120718_155357_olympiada-londyn-2012_ma -zp-
Lohniský: “Ano, v této odpovědi na váš komentář je přítomna velká dávka sarkasmu.”
Já to na rozdíl od Vás myslel vážně a doslova. Když jste převážně docela negativní, tak to prostě člověka, který není na tuto notu nastaven, může záhy přestat bavit číst či dokonce začít otravovat. A to se v tomto případě stalo. Já čekal spíš nějaké relativně objektivní vyvážené hodnocení, a ne co jste tu předvedli (a nechal bych to bez dalšího komentáře, kdybyste neměl potřebu takto reagovat).
U té ruské teplákové soupravy to není – “trocha teplákového stylu pro všední den v Londýně…” To je speciální oblečení pro sportovní gymnasty a budou ho nosit (stejně jako i jiné týmy) pouze při přechodu v hale od jedné disciplíny k druhé. Tak jak je to už léta dodržujícím zvykem.
K tomu Holandsku-Nizozemi. Ja jsem vzdy rikala Nizozemi, az me sami mi holandsti kamaradi zacali opravovat. Ackoliv se Holandsko oznacovala jen cast zeme,dnes uz se za Holandany oznacuji vsichni.Pry nazev Nizozemi nebo anglicky Netherlands evokuje kolonialni eru a to oni neradi.
Vychvalovane Holandsko a Francie jsou kvalitne zpracovane mainstream modely, neni k tomu co dodat, neni na tom co vytknout. Ceska sada se mi moc libi, protoze si dela z celych tech korporatnich her vlastne legraci. Moc se mi to libi. Bohuzel ne sustakovky, ktere v tomto clanku nejsou zobrazene, ty jsou skutecne trosku vic nez out of date. Zamyslel se nekdo nad tim, ze nejvetsi sportovni udalost sveta sponzoruji a zasobuji vyrobci svetove nejmene zdraveho jidla a piti. Sam jsem zvedav jake tekutiny sportovci propasuji do product placementovych lahvi aby ty hry ve zdravi prezili. Ziju v Londyne a je mi lito videt, ze nikdo z mistnich prodejcu, vyrobcu se nema sanci her zucastnit. Vsechna sportoviste a jejich okoli jsou jiz obsazena vyhradnimi dodavately, puvodni stanky, obchudky jsou zabedneny.
Článek je uboze zaujatý. Autor zřejmě má nejlepší vkus. Obávám se, že nepochopil že OH je sportovní akce. Proto je česká kolekce uvolněně sportovní. A je moderní. A uráží mne poznámka o češích ( “….tolik oblíbená českým lidem libujícím si v trekových kalhotách s batohem na zádech. Příšerné….” ). Autor by zřejmě za důstojné považoval tesilové obleky ve vkusné šedé, pro ženy pak doplněné bílými blůzičkami, možná doplněné apartními kloboučky. Ještě že už nevyžaduje pro pány psí dečky a pro dámy šněrovačky.
Ačkoliv do diskuzí často nepřispívám, tak dneska mi to nedalo !
Prohlédla jsem spoustu fotek, kde je představená česká kolekce a musím říct, že ten sportovní základ vůbec není špatný. Inspirace Kupkou je rozhodně výborný nápad, takže v běžném olympijském provozu nám podle mě naši sportovci v tomhle směru ostudu dělat určitě nebudou. Co je ale totální úlet je ten “kostým” na zahajovací ceremoniál ! Nepočítám se za žádné módní guru, ale to jak se někomu podařilo navěsit na sebe tolik příšerně nesourodých kusů oblečení (a především mi vadí dámská varianta), to jsem ještě neviděla. Přijde mi to, vizuálně, jak když jsme zaskočili nakoupit do obchodu vše za 39,- … legíny a neforemné prodloužené triko. Uff – do toho se mě někdo pokusit dostat, abych se v tom prezentovala na oficiální akci, tak se asi poperem. A to musím dodat, že holínky mi přijdou jako celkem dobrej vtípek – jen by to chtělo mít fakt vychytanej zbytek outfitu, jelikož takhle se chce spíš brečet než smát!
Perfektně napsaný článek, u kterého jsem se opravdu pobavila – díky!
Holandsko, Francie a Jamajka Nr.1
1. Vycházkové oblečení USA
2. Nizozemsko
3. Francie
No a Česko se Slovenskem? Jsa Slovák žijící v Česku jsem rozpolcen, smát se či brečet, ale asi se smát tak abych přes slzy neviděl.
Pane Lohniský, teď jsem se dozvěděla, kdo vlastně jste a že si od Vás necháváme čistit oblečení. Asi s tím budeme muset vzhledem k Vašim názorům a vzhledem k tomu, jak jste se mnou mluvil, skončit:-). Ne, samozřejmě přeháním. Ale musím říct, že je na Vás vidět, že jste velmi zaujatý. Tento článek se opravdu nevydařil. Ale negativní reklama je také reklama.
Hledal jsem slova k popsání tohoto článku, až jsem narazil na jeden z posledních komentářů, který říkal o článku, že je “uboze zaujatý”. Já bych ho opravil – článek je jednoduše ubohý. Autor má rozhodně nejlepší vkus na světě, jenž bychom všichni měli uctívat a uznávat. Je také světa znalý (“Nechme stranou, že celý jejich konzumní život je postaven na čínské produkci.” – co to autor prosím pěkně vyblil? Na jaké produkci je postavený náš život? A život kdekoliv ve světě?). Článek je opravdu ubohý a i když to má být napsáno hlavně vtipně, já jsem spíše plakal. Já vím, že tenhle web je ekvivalent odpadu typu Aha!, ale měl jsem o něm alespoň maličko lepší mínění…
hellooooooou,lidi,vstávat!!!Proberte se! Souhlasím s tím,že na fashion weeku by asi naše kolekce neuspěla,ale tohle je olympiáda. Není to elegantní,a co? zajímalo by mě jestli si ve světě taky myslí,jak jsme s holinkama trapní. Jen pro úplnost,žiju v Anglii a holinky tu nosí KAŽDÝ!! Je to doplněk,vybírají se designové,nikdo se nedívá divně na bussinesmana,který si je obuje v dešti k obleku. To že “wellies” evokují v českém národu pole a sbírání brambor,je sice pěkné,ale tady to tak není. Nehledě na to že už tu nějakou dobu prší den co den,tak mi to přijde výstižné až,až. Trapné je jen to jak český národ nemá naprosto žádný patriotismus a ryje do sebe zas a znova. A taky to jak se o tom pořád žvaní.ještě za 3 roky budeme žít tím,že jsme na Olympiádě měli holinky.:/
http://www.fashionmagazine.com/blogs/society/2012/07/18/olympic-fever-see-what-some-of-the-international-teams-will-be-wearing-to-the-london-2012-games/
Pěkný čálánek o oblečení jednotlivých zemí.
Češi originální, rozhodně žádný propadák.. jde o oslavu sportu, ne audienci u prezidenta… vše sladěno v českých barvách a stylově navrženo podle londýnské módy a anglického počasí.. pro naše palec nahoru!
LOL, posledne prispevky pisal jeden clovek, ze? zrazu je clanok ubohy a ceske oblecenie super, a aj tie holinky su zrazu normalne (co na tom, ze ich ziadna ina krajina nema…). slovensko a cesko ma to oblecenie ubohe. niet sa o com bavit.
No já teda nevím ale jde o sportovce, takže nevím co máte proti teplákovkám… Ale to co teda předvedli návrháři mi přijde hrozné…
http://olympicfanatic.com/2012/07/11/london-preview-its-time-for-athletes-to-sashay-into-london/
V článku kratičké vysvětlení proč je Zéland jaký je…
//LOL, posledne prispevky pisal jeden clovek, ze?
To asi těžko. Minimálně sám píši pořád pod stejným nickem a jsem rád, že nejsem sám, na koho článek působí tak, že všechno je špatně a jedině pan Lohniský má ten správný názor. A je mi úplně jedno, zda česká výprava má úbor takový nebo onaký. Rozhodně se nic nemůže líbit všem, a také každý může mít svůj názor, ale mělo by to být napsáno profesionálně, s jistou mírou odstupu a vyváženosti. A už vůbec by se pan Lohniský nemusel sarkasticky úrážet, když mu to někdo dá decentně najevo (‘decentně’ s ohledem na to, jak se vyjadřoval o umění a práci druhých on sám).
Ještě by měli přijet starou “Karosou” a vybalit si řízky a bylo by to bezchybný… Budu brečet.
http://oh.idnes.cz/prvni-fotografie-z-priprav-slavnostniho-zahajeni-olympijskych-her-113-/oh-dalsi-zpravy.aspx?c=A120719_110554_olympiada-londyn-2012_ma
Tak si myslím, že Češi zapadnou do tohoto prostředí nejlépe.
Rád bych připomněl, že doby “Čechoslováků” jsou naštěstí dobami minulými. Netřeba vytahovat toto umělé a nesmyslné označení v současné době…
To snad musela být nějaká hodně špatná hvězdná konstalace nebo co, protože naprostá většina navrženého oblečení – snad krom Amíků, Holanďanů a Belize, je totálně nudná a zoufalá. Britové zřejmě těmi hadříky na funus očekávají totální debakl, Srbové pracují asi na vedlejšák jako kancelářské krysy a ty karnevalové kostýmy – WTF??
Ale ty naše holinky, to bude možná záměr – když už nemůžou dopovat, tak mohou aspoň soupeře pořádně otrávit, až si je zují…
LOL…už je to tu jak na módním pekle…odkaz na článek se rozšířil po Facebooku a přitáhnul sem úplně stejné typy frustrátů, kteří exhibují právě na tomto webu. Doufám, že to je výjimka…
Člověče, Lohniskej, voni to těm Američanům, co žijou ” jenom konzumně z čínský produkce” nandali ! Ani ten uprskaný Brož nebo jak se jmenoval z Rudého Práva to neuměl lépe. Jenom mi nejde do hlavy, že lidé z celého světa do té zlotřilé Ameriky pořád utíkají, včetně nejlepších vědců a nadaných lidí všech oborů. Asi chtějí všichni “konzumně žít z čínské produkce”. Ale proč tedy neutíkají do té Číny ?
Vždyť je to jedno, v čem tam projdou zástupy kotrmelců a kotrmelín, hlavně když to oblečení bude čisté a upravené.
Mě se tedy líbí oblečení všech zemí. Jedničkou jsou určitě USA, trochu nevýrazní jsou Srbové a Sověti, ale líbí se mi velice i česká kolekce včetně vtipných gumovek.
Na dočasném konci diskuze mě čekal výstižný povzdech Dona Vita :-D Je to tak, diskuze se proměnila v hádku a jako většina lidí, kteří mají omezenou toleranci pro bullshit se nedokážu zdržet… Nevadí mi, že se naši návrháři rozhodli vybočit z klasiky, jaká na slavnostní zahájení určitě patří, ale PROČ to tak PŘEPLÁCALI? Dejte našim sportovcům tmavomodré blazery bez kapucí (protože to je nesmysl a hnus), bílé košile nebo pola s kupkovým vzorem, klasické tmavomodré kalhoty a k tomu třeba ty holínky a deštníky, ale ne bezúčelnou taštičku!
Dalším podmět k flamu byla paní Jana, expertka na rusko :) Vygooglil jsem fotky z Moskvy a zjistil, že překvapivě jsou na nich rusové oblečení gausovsky. Někteří velmi pěkně, většina průměrně skoro jako u nás (jeany, tenisky) a další hrozně. Jenom jsem měl pocit, že i lidé bez vkusu se tam chcou blísknout oděvem a z toho vznikají některé extrémní outfity http://thechive.com/2012/05/17/moscow-men-try-their-hand-at-fashionthe-results-are-unstable-at-best-31-photos/
Španělské kalhoty tipuji na černou, ježto je to spolu s červenou a zlatou národní barva. ;) Ornamenty napodobují nejspíš něco z královské výzdoby a tradičního krajkářského řemesla.
A docela by mě zajímalo, proč mi váš web bez dovolení krade ikonku. :/
Prohrabat Hetaliu. Tam jsou uniformy taky na všechno.
Tak s něčím souhlasím, s jiným vůbec. Zaujatost autora na AP je velké, až s podezřením na konkurenční boj. Kolekce od AP pro Vancouver 2010 byla mimořádná a opravdu nejlepší ze všech týmů. Samozřejmě nic to nemění na tom, že tato Londýn 2012 bude s přehledem nejhorší ze všech. Opravdu tragedie a prohlédl jsem práci spolupracující fa E.daniely, která je nehorázně nevkusná a hnusná (odtud možná vítr vane).
Slováci to zas tak špatné nemají, ofic nástupní “kroje” nejsou tragické, dá se to snést. Sportovní hadry už vyloženě špatné jsou. Mně se z předvedených snímků nejvíc líbí Rumunsko. Tady taky totálně nesouhlasím s autorem o botech, které jsou dle mě stejně famózní, jako hadry.
Volil bych tedy pořadí:
1.Rumunsko
2.Jamajka
3.NZ
4.Francie
5.USA (za barety)
6.Německo (kvalita materiálu, barvy)
Holandsko se mi zdá kýč jako prase. Mísení x barev do nesmyslu, taková pseudoelegance páte přes deváté. Belize není zlé, ale ubral bych buď lem saka, nebo kravatu u obou pohlaví.
:D ještě musím doplnit. Ty holanďané se mi po třetím pohledu zdají přímo strašní. Je to jak z katalogu Quelle a Neckermann. Ono hodně asi tady na vjem dělá rozdíl v prezentačním fotu v kontrastu fotek z reálné prezentace sportovci. Klame to hodně si myslím.
Ano, velmi sa tesime z toho vkusneho oblecenia… Aj tu napriklad:
http://www.cynickaobluda.com/2012/07/prezident-obhajuje-olympionikov.html
http://www.cynickaobluda.com/2012/07/tajny-material-slovenskeho-olympijskeho.html
:)
Ano ano, někdo napsal odkaz na tento článek na módní peklo. I nahrnuly se slípky do této diskuze a počaly kvokati.
to Honza: toto je web o módě, stylu atd., a ne o národnostních sporech, tak to sem netahejte. Pokud chcete prudit na toto téma zkuste hledat jiné weby. Něco kde se scházejí nacionalisti či náckové apod.
Midget: Nejsem odbornice na Rusko, to ani být nemusím, stačí se podívat kolem sebe. Já s jedním Rusem žiju, znám opravdu velké množství Rusů a v Rusku jsem byla. Váš odkaz je opravdu trapný. To je jen výběr nějakých exotů a ještě většinou gayů. Já v Moskvě nic podobného opravdu nepotkala. To je divné, nemyslíte?? Zrovna včera, když jsem se procházela centrem Prahy, tak jsem se záměrně rozhlížela kolem sebe a hledala jsem Rusy v teplákovce a nenašla. Bylo jich tam šíleně moc, jako vždycky, ale všichni hezky nebo alespoň průměrně oblečení.
Češi mají k Rusům různé předsudky a vzhledem k histirii to i chápu. Ale nikdo nikoho nezná, jednou viděl někdo někoho v teplákách a dělá z toho závěry. To je trochu ubohé. Ruská natura je opravdu dost specifická a tu tady rozhodně nebudu obhajovat, protože si žádnou obhajobu nezaslouží. Ale říkám Vám, oblékají se dobře. A jestli máte o Rusku nějaké představy, které jste si sám vytvořil někde ve svých snech, tak si je nechte. Tohle je realita, o které něco vím. A nemusím mít kvůli tomu nastudováno nic o Rusku, takže se mě nemusíte snažit ironicky urážet. Já tady nikoho neurážim.
Já s Janou naprosto souhlasím. Ty předsudky o Rusech jsou dost ubohé, zvlášť, když si uvědomíte, jaké předsudky kolují světem o Češích a jak nás štvou. A reakce pana Lohniského mi přijdou trošku přes míru tím, jak jsou stylizované. Jinak sám pracuji ve firmě, kde denně potkávám desítky různých lidí, Rusů, Ukrajinců, Bělorusů a Čechů zhruba ve stejném poměru a řeknu k tomu z asi tohle: Každá národnost má dobře i hrozně oblečené lidi, procento těch dobře oblečených je u Rusů zdaleka nejvyšší a u Čechů zdaleka nejnižší. Bohužel. To je závěr, který jsem byl po 3 letech nucen udělat. A dost mě to mrzí, protože jinak Rusy dvakrát v lásce nemám a byl bych rád, kdyby to bylo obráceně. Jenže není.
jen další info., francouzskou a holandskou kolekci navrhl pan Dassler (ne osobně samozřejmě :) ). Což mě docela překvapilo.
Paní Jano, že jsem vás “ironicky” označil za odbornici na Rusko, se nedá považovat za urážku. Galerie, kterou jsem linkoval měla dokázat pouze poslední větu. Je to výběr mužů z Moskvy, přestože jste je Vy nepotkala a to rozhodně není divné. V hodnocení té galerie jste se pak projevila jako homofob, ale jiné předsudky jste odsoudila. Co na to říct?…Rád bych se vás zeptal, jak poznáváte Rusy v Praze – pokud to nejsou Vaši přátelé a nezačnou náhodou mluvit, pochybuji, že je to v lidských silách (dá se hovořit o nějakých typických rysech, ale myslím, že na to se nedá spolehnout).
Mám kamarádku z Ruska, která se obléká skvěle. Jsem ochotný přiznat, že máme předsudky, ale když řeknete, že v Rusku ve městě nepotkáte tepláky, je to tak absolutní, že se tomu nedá věřit. Moskva je někdy nazývána New York východu – jistě jsou tam čtvrti, kam jste se ještě nepodívala a nejsou zdaleka tak výstavní (analogicky jako Bronx), nebo ne? A jak jsem psal, v jiných galeriích byli lide v jeanech, svetrech, lyžařský bundách – zkrátka, jako u nás.
Myslím, že komentáre sú trefné. Francúzi, Nový Zéland, USA, Jamajka, to má jednoducho šmrnc. Česká sako-mikina s gumákmi a naše pastierske klobúky s deformovanými strihmi oblečenia, to je nárez. Byť za šaša na ceremoniáli – budiž, ale niekde v Olympijskej dedine by som sa radšej videla v kanáli ako v takomto oblečení. Vkus je delikátna záležitosť, je to otázka zdravej miery oživenia vecí, ktoré fungujú. V tomto prípade sa to nevydarilo.
Jestli máte pocit, že jsem urazila gaye, tak já ne. Mám kamaráda gaye a nic proti nim nemám. Hodně z nich ale dává najevo svou ženskost výstředním oblékáním a pak vznikají takovéto dosti zvláštní outfity. Vůbec jsem nepochopila, proč tam ten odkaz dáváte, to vůbec nesouvisí s Ruskem. A pozor, já si nemyslím, že se nedá u různých národností nebo menšin najít nic typického, zrovna gayové mají spoustu společných vlastností (to přece není žádná urážka), ale pro Rusy prostě tepláky typické nejsou, za tím si stojím. A samozřejmě existují různé typy, různé regiony, ale tady se mluvilo o tom, že všichni Rusové se oblékají hrozně a nosí tepláky a když jsem řekla, že si to nemyslím, tak okamžitě byli všichni proti mě, že je to blbost. Všichni nosej tepláky a hotovo. Já vážně ještě nikoho v teplákách nepotkala. Podle mě jsou to spíš výjimky. A v Moskvě jsem byla v různých čtvrtích – chudších i bohatších, nejen na Rudém náměstí. Ale samozřejmě je obrovská, vždyť má zhruba stejně obyvatel jako celá ČR. Neříkám, že se všichni bez výjimky oblékají hezky. A ani jsem neřekla, že není možné potkat nikoho v teplákách, to si pěkně vymýšlíte, dokonce jsem v dřívějších příspěvcích psala, že jsem zatím asi měla štěstí na lidi. Prostě jsem nikoho takové ještě nepotkala. A když si ze mě děláte srandu, že jsem odbornice na Rusko, tak mě to uráží. Nevím, proč by si ze mě někdo cizí měl bezdůvodně utahovat.
A samozřejmě, že nedokážu Rusa označit s naprostou jistotou. To asi nikdo, ale jak píšete, mají nějaké společné rysy. Už jsem tu o nich psala. Hodně často je to účes, rysy v obličeji a hlavně výraz v obličeji, chůze a právě to oblečení – často takové spíše elegantní, ale záleží na různých typech lidí. Hodně často mají nosánek nahoru.
Třeba můj přítel je opravdu pozná na první pohled (i když už se taky párkrát spletl). Když přijdem do restaurace, on hned pozná, kde sedí Rusové, což si samozřejmě nakonec můžeme ověřit podle jazyku. Většinou mu to opravdu vychází a já už jsem se to za tu dobu taky naučila. Ono ani nejde říct, jak to přesně poznám. Prostě poznám. A myslete si o tom, co chcete. Třeba, že si hraju na odbornici na Rusko. Já ale jen pravdivě odpovídám na otázku.
Článek je velice povedený! Nejvíce se mi líbí Francie, Anglie a Holandsko.. Mám velice ráda takovýhle styl. A k té Jamajce máte pravdu vážně ty barvy k ní sedí! :)
Tak za prvé, je to NIZOZEMSKO. Ni-zo-zem-sko. Ne Holandsko, ne Nizozemí. Zajímalo by mě, kdy si to lidé konečně uvědomí. A že si Nizozemci říkají Holanďané? Jak kteří. Já jsem taky Moravanka, žejo ;).
A za druhé, Rusové mají pěkný ELEGANTNÍ styl. Ne tepláky. Proboha.
Jano Rusa pozna kazdy. Natekly kulaty oblicej, praseci ocicka, ofinka strizena do obliceje, mongolidni vyraz. :) Jsou vyjimky a spousta Rusek je krasnych ale vetsina a hlavne chlapy tento negativni popis splnuji. Prijde ze mi vetsina Rusu vypada uplne stejne. Udajne se spekuluje ze je tam nejaka genova vada. Cim vic na vychod samozrejme jedete tim je tenhle fenomen zretelnejsi.
Jeste posilam foto typickeho Rusa :) http://www.rt.com/files/sport/football/cska-real-madrid-champions-league-slutsky-ronaldo-743/slutsky-leonid-cska-manager.n.jpg snad se Jana nezbouri. :-)
V hodně věcech s autorem nesouhlasím. Třeba s názorem na holandský/francouzský oblečení. Je krásný, to jo. Ale proboha, vždyť to jsou sportovci, na co kabáty, skvěle padnoucí saka? Spíš mi přijde, že je vybavili na módní přehlídku, než olympijský hry.
Jo a Novému Zélandu se barvy opravdu nevytratily. Černá je jejich národní barva.
čo sa vám na tom českom nepáči?
Presne na nich sadne konštatovanie “gadžova v meste”
Holandsko, USA, Nový Zéland… Ty jsou nejhezčí, taková klasika, takto by mělo vypadat sportovní oblečení. Jen na USA mi vadí ty barety, které mi připomínají Lidové milice.
tak slovensku kolekciu vidim prvy raz a je mi do placu. katastrofa…
Nevím co se redaktorovi nelíbí na slovenské kolekci…neříkám, že by to nemohlo být lepší, ale proč ne. Rozhodně se mi líbí víc než francouzká kolekce, která si “zakládá” na eleganci (konkrétně dámská část – na zahajovací ceremoniál by nemusela mít obyčejné tričko, a když už tak jiný střih :/). Česká kolekce je příšerná! To musím uznat. SUNDAT GUMÁKY A LEGÍNY POD SUKNÍ!!!! Mými favority jsou: Jamajka, Nový Zéland, Velká Británie a Maďarsko (právě zdobení, které se údajně hodí na národní kroj mě ohromilo, protože ukážou v Británii část svého národního bohatství)
Jo a ještě něco. Alpine Pro by mohlo navrhnout pro obě země lepší uniformy, to je fakt, ale sportovní soupravy české reprezentace jsou podle mého názoru velmi povedené…musíme si uvědomit, že tato firma se zaměřuje na sportovní a outdoorové oblečení (z toho vyplývá, že takové oblečení musí plnit svoji funkci a to pohodlnost a praktičnost) a oblečení jiného typu jí prozatím moc nejde. A vzhledem k faktu, že je u lidí velmi populární, tak asi na ní bude i něco dobrého ne?? ;-)
http://olympiada.erasport.cz/c-12531-olympioniky-budou-na-hrach-v-londyne-zdobit-abstraktni-linie.html
nemohu jinak než souhlasit, Alpine Pro je sice sportovní značkou, ale při ceremoniálech nebude naše repre přeci sportovat, je to událost, která by si zasloužila víc, docela by mě zajímalo, jak se v tom budou cítit samotní sportovci…no nic, jinak já jsem osobně na AP zanevřela-docela mě nadzdvihlo, když jsem totožnou dětskou zimní soupravu potkala v jiné síti obchodů a nestála 2000Kč, ale 800Kč, samozřejmě, že štítek uvnitř nesl jméno jiné firmy!od té doby tam z principu nenakupuji:(
Mně se kolekce líbí, je sportovní, odlehčená a odpovídá situaci i místu konání – za mě palec nahoru. Naopak holandská se mi nelíbí a lituji Němce, Srby a Švýcary.
Mno panove, kdyby se nekdo z vas pocestoval v Anglii nebo se alsespon podival na zdejsi modu, tak by si zajiste vsiml, ze nezbytnym doplnkem jsou holinky. Z nezbytnosti kvuli desti, se stal nezbytny modni doplnek, ktery ma kazdy kdo zde zije. Takze tleskam ceskym navrharum, za to ze to promysleli a pouzili trochu vtipu. xx
Absolutně vždy mne dostane, s jakou elegancí dokáže autor článku udělat z komára velblouda, možná i dva.
GoWest: Jste opravdu velký vtipálek!!
Kolekci oblečení pro sportovce Velké Británie na olympijské hry 2012 navrhovala Stella Mccartney, nikoli NEXT.
http://www.guardian.co.uk/sport/2012/mar/22/stella-mccartney-team-gb-london-2012
GB navrhovala Stella McCartney, http://www.insidethegames.biz/olympics/summer-olympics/2012/10593-stella-mccartney-launches-team-gb-collection-for-london-2012
“co ty boty?” u Italů. Milý autore, já, jako člověk věnující se atletice vím, že ve fajnových kalhotách a saku nezaběhnu dobrý čas, ba ani se netrefím míčem do brány, dokonce ani plavat se v tom nedá. Prosím, než začnete hodnotit jak se kdo obléká, pochopte, že Olympiáda je především o sportu.
Dobrý den,
mohu se zeptat, zda budete přidávat i průběžné hodnocení jednotlivých úborů vrcholových sportovců? Protože např. minulou olympiádu měl azerbajdžánský judista natolik nesladěné kimono s opaskem, že jeho sportovní výkon téměř nešlo sledovat. Děkuji.
Ano, nase kolekce je opravdu hrozna, ale jsou i horsi, teda snad na ty holinky, tam vedeme. Slovaci to maji chudaci asi za nakej trest, to je fakt strasny.
Ale vic nez komentare k fotkam me pobavila pani ci slecna Jana v diskusi… nosite hodne cervenou rtenku, chodite prevonena a nemusite ani otvirat pusu, abyste byla poznat, jako 99% lidi z byvalyho Sov. svazu? :-) Asi jste nebyla behem poslednich 2 let v Praze a ani v tech KV, jak pisete. Pripadne musite byt slepa, nebo snad jeste neco jineho? ;-)
Na tenhle web byl odkaz na idnesu, jinak bych sem nepřišel.. a už víckrát ani nepřijdu. Tohle czecháčkovský sebemrskání a sebekritizování je k smíchu, je to snad jediná typická česká vlastnost. Ale spíš myslím, že je to vlastnost lidí, kteří neznají cenu svoji a místa, kde žijí. Trochu úcty k cizímu názoru ti chybí, vzpamatuj se brzy, než skončíš jako ta vyschlá nalakovaná bába na Primě (Módní policie se to jmenuje).
To Strejda: Jste opravdu trapný. V Praze bydlím a narodila jsem se tu. Jsem 100% Češka, rtěnku nenosím a převoněná nechodím. Jestli si myslíte, že jsem Ruska, tak mi ukažte alespoň jednu, která dokáže psát takto bez chyb (minimálně háčky a čárky bych jako cizinka nezvádala). Slepá nejsem, ale vy jste asi pěkný hlupák. Co víc k Vám mohu říct??
Přijde mi vtipné, jak tady někteří komentující vyčítají autorovi postu “čecháčkovské sebekritizování” a neúctu k cizímu názoru. Jestli je něco projevem “čecháčkovství”, tak je to spíš rozmělnění hodnot, neschopnost (a neochota) zaujímat jasná stanoviska, která vycházejí z nějakých hodnotových pozic.
Tento blog už chvíli sleduji, občas se s jeho autory neshodnu, ale oceňuji, že jejich (i dost kritické) komentáře toho, jak se u nás lidé oblékají, nejsou samoúčelné. Srovnání s televizní módní policií, což je ryzí bulvár, je úplně mimo.
A s hodnocením oblečení našeho olympijského týmu nelze než souhlasit. Sportovci jsou dnes celebrity, a tak by se měli umět i pěkně obléct. Ti naši budou za šašky. Podobně jako Slováci nebo Rusové. Světu tím bohužel ukazujeme, kam kulturně patříme.
Firmu alpine pro, kterou v článku tak kritizujete oblékala naše sportovce i na minulých zimních OH a myslím si, že jsme tam měli jednu z nejlepších souprav. Letos se sice výběr oblečení zrovna nepovedl, ale aspoň se jedná o naší českou firmu což mě jako Čecha těší, že nás neoblékají nějaké zahraniční firmy jako je tomu u mnohých ostatních států.
///Světu tím bohužel ukazujeme, kam kulturně patříme.
Tome, a vadí Ti, když ukážeme pravdu celému světu. U nás je to naprostá tragédie a mne nevadí, že si nebudeme na nic hrát :-)
Hůř napsaný stylistycký článek jsem dlouho neviděla. Mám z něj pocit, že ho psal deváťák. Jakkoli se s názorem na módu zotožňuju nebo ne, autor by se prvně měl naučit se trochu publicisticky vyjadřovat. Hrůza, opravdu…
Moc pěkný článek. Děkuji Kubo! JFa
Doufám, že jste si užili detailní záběr na holínky :)) Mimochodem, tady v Londýně se holínky objevily už v některých denících a co jsem s lidmi mluvil, tak si je chtějí KOUPIT a považují je za úžasné!, no a po takové pěkné reklamě od režiséra bude úspěch ještě větší.
Tak je jasné, že je to váš fail. Holínky měli úspěch a je vidět, že Muži v Česku nemají smysl pro humor.
jo jo, tady chtel byt nekdo kriticky a svetovy, ale ve vysledku jen dokazal, ze nema smysl ani pro modu ani pro sebeironii. je videt, ze zakomplexovanost a omezenost nekterych cechu nema hranice. Shame on you Jakub Lohnisky (a jemu podobní)! :-)
doufám, že po obrovském úspěchu českých HOLÍNEK se teď autor této novinářské slátaniny cítí jako BLB
:-))))))))) Tolik práce všechno poflusat a pak se ukáže, že autor článku je prostě mimo :-) Doufám, že uznáš, žes to přehnal a půjdeš si jedny holíny koupit, abys ukázal, že aspoň tu srandu si ze sebe udělat umíš…:-)
Nejen holínky pro naši výpravu vymyslely a navrhly dámy z českého studia E-Daniely, ne Alpine Pro.
Mimochodem, by mě zajímalo, čím by sportovci byli zajímaví, kdyby měli nějakou “tuctovou” módu, jak tu navrhuje autor článku typu sako a k tomu něco – ničím, vůbec ničím by nezaujali a kamera by je přešla, stejně jako dalších 200 států.
Taky mi malinko nedochází komentář autora a mnoha ostatních. Česká kolekce je skvělá, zajímavá, originální a hlavně funkční (sportovci nejsou žádní modýlci). Je vidět, že většina z reagujících nejsou sportovci, protže navlíknout se do volných kalhot nebo šusťáků a mikiny a vyrazit ven je při pauzách mezi akcí určitě příjemnější než lézt do usedlých sak apod. Trička, tepláky, mikiky a šusťáky jsou úpně super, výborné barevné provedení a jak jsem měla šanci se přesvědčit i výborný materiál.
Už vím co je to BLOG, je to nový ventil pro zakomplexovaného czecháčka (pozor, neplést s Čechem), jak šířit svoji ubohost a nulový nadhled
Holínky nahnaly Londýn do obchodu s českou kolekcí a přinášejí zisk
http://ekonomika.idnes.cz/alpine-pro-slavi-uspech-s-olympijskou-kolekci-i-s-holinkami-p4w-/ekoakcie.aspx?c=A120730_100120_ekoakcie_neh
Neomlouvejte se Slovákům za MĚ, tak to dělávali komunisti, ani za SEBE, vy jste tu kolekci nedělali. Vy jste totiž neudělali nic a nikdy neuděláte, tak to na světě chodí
Kritizujte české holinky sem a tam, nicméně naše kolekce je vtipná a zaujala. Mission accomplished :)
[...] Words fail me – for once. Aren’t you Slovaks supposed to be more stylish than your Czech cousins? It’s hard to disagree with Muzi v cesku’s verdict: they really do look like illiterate herdsmen rather than athletes. And how exactly are those hats supposed to help impove one’s sporting prowess? Take a look at the rest of Jakub Lohniský’s entertaining post to check out the best and worst… [...]
Autor clanku je uplny diletant. Necudoval by som sa keby mal vcera 18 rokov, ale aj na tento vek by mal mat trochu vyzretejsie nazory. Nieje nahodou zastupcom novej vlny metrosexualov. Nech si este raz precita po sebe co vlastne pise. On vlastne pise, ale nevie o com, respektive nevie co chce. Ved si to ku prikladu zhrnme. Novy Zeland “vytratili sa farby” a Nemecko zase “moc farebne”. Chlapce zobut sa z toho tvojho sna ved ty nevies co chces lebo v sumare ti vadi vsetko. Co hanis na jednom na druhom ti chyba. Si uplny nazorovy schizofrenik a vase holinkove fopa nemiesajte s nami. To si vyzerte sami.
Takže česká kolekce je tak špatná, že od Guardianu dostala zlatou medaili – viz: http://www.guardian.co.uk/fashion/2012/aug/06/london-2012-olympics-best-kit?INTCMP=SRCH Autor článku by zasloužil pár facek!!! Njn, jsme holt v Česku a tady se úspěch prostě neodpouští…
Nezlobte se, ale mi se zda to nase obleceni jeste mnohem horsi nez slovenske, proste ostuda, nema to hlavu patu, o eleganci a vkusu ani nemluvim a vtipne? Smutne!!
Vypadali jsme v těch holinkách jako vidláci, to je fakt. Ještě do ruky hrábě a vidle a osla táhnout na provaze. Že nás sem tam někdo pochválil za originalitu nic neznamená, běžná Gaussova křivka. Proč by pisálci z Guardianu zrovna měli mít vkus?