Když byl kdysi první Hyundai Tucson prvním Hyundaiem Tucson, nebyl to úplně krasavec, to nám asi dáte všichni za pravdu. To vše je ale dnes zapomenuto, stačí se podívat na precizně tvarovanou novinku a je vám jasné, jak dlouhou cestu za jak krátkou dobu korejská automobilka urazila!

02

Zvenku vypadá nový Tucson opravdu zajímavě. Nic pro vyznavače minimalistického stylu, ale doba kudrlinek za každou cenu už je také pryč, takže Tucson vypadá dynamicky, svěže a vskutku moderně. Také uvnitř je poznat novotu vozu, a to nejen moderním vzhledem a ergonomickým zpracováním, ale také klidem a pohodou za jízdy.

05

Na test nám v redakci přistál Tucson s automatickou převodovkou a naftovým motorem o objemu 2,0 litru, který se chlubí výkonem 136 kW (185 koní). Nejlépe tato pohonná jednotka funguje v nižších otáčkách, kdy o ní téměř nevíte. Jakmile ale přišlápnete plyn, automatická převodovka podřadí a v ten okamžik víte, že máte pod kapotou plnotučný dvoulitr, který vám umí dopřát velmi svižnou jízdu! Škoda, že jsme si nemohli řadit přímo pádly pod volantem, automat ale funguje vemi dobře.

06

A co terén? Popořádku: Za normálních podmínek máte poháněna pouze přední kola, v extrémních situacích dokáže Tucson poslat až 40 procent výkonu na zadek. A pokud se chcete vydat vstříc offroadovým dobrodružstvím, můžete tlačítkem zapnout režim Lock a výsledkem bude náhon na obě nápravy v poměru 50:50. Že se vám to vše líbí? Pak si na čtyřkolku připravte minimálně 699 900 Kč. Cena námi testované verze v plné výbavě se vyšplhala na 904 990 Kč.

Lukáš Novák

Komentáře