Vystupuji sice lehce rozlámaný, ale s úsměvem od ucha k uchu. Právě jsem s novou Fiestou ST dojel ke hradu Křivoklát a všechny ty okresky, kterými jsem se hnal, tohle auto sluplo jako malinu. Takovou střelbu jsem opravdu nečekal – bravo!

Ale popořadě… Nová Fiesta ST se zbavila starého dobrého čtyřválce 1.6 EcoBoost, místo něhož je nyní srdcem vozu tříválec (ano, čtete správně) 1.5 EcoBoost. První, co mě napadne – to přece nemůže fungovat! Jak moc jsem se spletl… V první řadě je tříválec nového „estéčka“ naladěn na 147 kW, což je kulatých 200 koňských sil. A protože všichni dobře víme, jak je Fiesta malá, je tento výkon více než dostatečný. K tomu přidejte fantastický podvozek, který je tvrdý, ale přitom funguje jako motokára v nejlepších letech, skvělý zvuk, protože Fiesta ST prská z výfuku jako o život, a také možnost volby jízdních režimů. Změnit sice můžete jen odezvu plynu, sílu posilovače řízení či citlivost stabilizačního systému, ale i to bohatě stačí, abyste z jednoho auta mohli mít tři – normální, sportovní a okruhový speciál.

Jízda s Fiestou ST je zábavná za všech okolností. Ať už na dlouhých rovinkách, či v táhlých zatáčkách, tak i v utažených vlásenkách, kde přichází ke slovu samosvorný diferenciál. Ze dvou koncovek výfuku k tomu navíc zní nekonečná symfonie. A o zábavu máte postaráno i ve městě, protože díky sportovnímu podvozku jste v permanentním slalomu mezi dírami, kanály a dalšími nerovnostmi. Ne, toto auto rozhodně není stavěno na kočičí hlavy, ale na pěkný a hladký asfalt.

Atmosféru uvnitř Fiesty ST pak dokreslují sportovní sedadla, multifunkční volant s patřičně tlustým věncem, který skvěle padne do ruky, a také řadicí páka, která má tak extrémně krátké dráhy, že máte pocit jako v opravdovém rallyovém speciálu. Na to, že vás kupředu žene tříválec, si proto ani nevzpomenete! Novou Fiestu ST si můžete pořídit od 522 990 Kč.

Lukáš Novák

Ford Mustang: Hřebec s rodokmenem

Komentáře