Zátah, ticho, rychlost, pohodlí… To byly první čtyři věci, které nás napadly za volantem BMW 540d xDrive.  Na tento test jsme se těšili. Naftový šestiválec v útrobách prémiové limuzíny vyšší střední třídy sliboval ideální kompromis mezi všemi vlastnostmi, které od auta chcete. A taky že jo!

Při prvním setkání s naší „pětkou“ nás upoutaly LED světlomety a uhrančivá světlehnědá metalická barva. V katalogu ji najdete jako hnědou Zanzibar a v kombinaci se světlehnědým interiérem je to skvělá volba, což potvrzovaly i neustálé pohledy kolemjdoucích při čekání na semaforech. Nechybí samozřejmě ani optický M paket, takže nárazníky, prahy, kola, ale také decentní minispojler na hraně víka kufru udělají také své. I po usednutí jsme příjemně překvapení. Plně digitální kaplička přístrojů, head up displej, a černo-hnědá barevná kombinace včetně lišt v barvě klavírního laku navozují příjemnou, a přitom moderní atmosféru. Chvilku jsme sice hledali optimální pozici za volantem, byť lze sedadlo nastavit v téměř nekonečném počtu směrů, a pak jsme vyrazili na cesty.

FOTO: S BMW 540xd budete na křižovatkách za krále

S BMW 540xd budete na křižovatkách za krále - BMW 540d xDriveS BMW 540xd budete na křižovatkách za krále - BMW 540d xDriveS BMW 540xd budete na křižovatkách za krále - BMW 540d xDriveS BMW 540xd budete na křižovatkách za krále - BMW 540d xDriveS BMW 540xd budete na křižovatkách za krále - BMW 540d xDrive
Další fotky
S BMW 540xd budete na křižovatkách za krále - BMW 540d xDrive

Hned první zátah naftového šestiválce nám ukazuje, že nemáme tu čest s žádným lenochem. Ono výkon 235 kW jednoduše musí být poznat. A taky že je. Na křižovatkách budete za krále a na silnicích a dálnicích si motor bude jen tak ševelit a hnát vás do vaší destinace. Čímž se dostáváme k tomu, co jde BMW 540xd úplně nejlépe – dlouhé rychlé přesuny. Ne, že byste si poskakování po Praze neužili, stačí si auto přepnout do režimu Comfort, ale jízda po dálnici je to nejlepší, co vás s tímto autem může potkat. Prakticky v jakékoli rychlosti je v kabině až neuvěřitelné ticho, a pokud se neblížíte ke konci tachometru, tak dokážete v případě potřeby vždy ještě zrychlit. Samozřejmě při těchto zrychleních BMW dělá, jako by se nechumelilo. A kdyby došlo na nejhorší, vždy je připraven vám pomoci pohon všech kol xDrive.

BMW 650i GranCoupé: Vlk samotář

O pohodu na palubě se starají nejen pohodlná sedadla, ale také rychlý a přehledný palubní systém se skvělou audio aparaturou harman/kardon, integrovaný ionizátor a osvěžovač vzduchu (můžete si vybrat ze dvou vůní) či řada asistenčních systémů, které vás za všech okolností pečlivě hlídají. A tak jediné, k čemu bychom byli lehce kritičtí, je místo na zadních sedadlech. Na výšku je vše v pořádku, ale za 190 cm vysokého řidiče se vám nohy vejdou jen obtížně. Nicméně i to se dá vyřešit – ještě tu je přece BMW řady 7! Pokud je vám to ale jedno, protože stejně budete sedět za volantem, připravte si na BMW 540d xDrive minimálně 1 770 600 Kč. Nebudete litovat.

Wolfram von Eschenbach

 

Komentáře