Revoluce ve vrstvení? Zpochybnění představ o tom, co je jeden či dva kusy oděvu? Nebo vtip? Značka Balenciaga vrhla na trh „T-shirt shirt“, tričko přišité ke košili (či košili přišitou k tričku).

Je to v zásadě tričko s krátkým rukávem, na jehož přední díl je našitá košile s dlouhým rukávem, přičemž tričko a košile mají jiný vzor. Celý model lze nosit buď tak, že se obléknete buď do trička, nebo do košile. A celé to stojí 1290 USD (přes 28 000 Kč). Na člověku tento převratný vynález vypadá takto:

 

Povšimněte si, že při pohledu zezadu se zdá, že člověk má na sobě jen tričko. Tedy když má na sobě z té dvojice dílu tričko. Není toto už přece jen trochu moc? Možná, ale není to poprvé, kdy se značka Balenciaga pustila do takto divokých experimentů. V říjnu loňského roku prodávala „embosovanou koženou sukni“, která dost znepokojivě vypadala přesně jako gumový kobereček do auta. Mezi další kusy patří na pohled úplně obyčejná nákupní taška za nějakých 38 000 Kč nebo tričko s plastový filmem za 22 000 Kč.

Pokud se tento trend „sešívaných“ ujme, máme návrhy na další modely. Například párům bydlícím ve společné domácnosti by se mohlo hodit sešité dámské a pánské tričko – je jedno, kdo si ho právě vezme, stačí se jen navléct do správné části. Oblékání (a svlékání) by dámám usnadnily kalhotky přišité k sukni či kalhotám.

Petr Bílek

 

Komentáře