Je to už sedm let, co se představilo první Audi A7. Model mezi vlajkovou lodí A8 a manažerskou limuzínou A6 sázel sice na podobnou techniku, ale také na zcela odlišný extravagantní vzhled se splývavou zádí. Dílo se zdařilo, „á sedmička“ byla úspěch. Letos vstoupila na trh druhá generace, která má podobné ambice.

Hned na první pohled je poznat, že nové Audi A7 Sportback je v garáži všech modelů Audi za moderního elegána. Ona splývavá záď, která už z předchozí generace činila spíše fastback, je u novinky dotažená k dokonalosti. Pryč jsou zbytečně ostré hrany či velké plochy. Vše vypadá mnohem úhledněji, kompaktněji, a to i při zachování velikosti vozu. A platí to nejen o zádi, nýbrž také o zbytku vozu. Přední maska, která je velmi podobná té z Audi A8 nebo Audi A6, je nižší a širší, což opticky snižuje celé auto. Ano – Audi A7 vypadá jako solidně přikrčená placka.

Jestliže zvenku byste inspiraci starým modelem poznali, po usednutí dovnitř vás obklopuje interiér doslova z jiné galaxie. Kompletně dotykové digitální ovládání je něco, k čemu se v Ingolstadtu odvážili jako jedni z prvních. A nutno říci, že se to povedlo. Displeje totiž fungují s haptickou odezvou, takže když se jich dotknete, máte pocit, jako byste zmáčkli klasické mechanické tlačítko. Skvělost! Palubní systém je intuitivní a připomíná ovládání klasického iPadu. Vše si můžete nastavit, jak se vám líbí, ikony poskládat, jak chcete, a pak už jen vyrazit.

O pohon námi testovaného kousku se staral naftový agregát 3.0 TDI s výkonem 210 kW. A staral se víc než dobře. Když už se motor pořádně posbírá, což chvilku trvá, má síly na rozdávání a vy za chvíli letíte jako střela. Doporučujeme si však řadit pádly pod volantem, případně se nebát využít sportovního režimu, protože tak je automatická převodovka nejpohotovější. Fascinující je úroveň hluku v kabině. Žádný v ní totiž není. Na to, že se jedná o vůz s bezrámovými okny, je to až neuvěřitelné. Ať jedete, jak jedete, je stále ticho.

Během cest bude na vaši bezpečnost dbát celá řada asistenčních systémů. Jeden nás však zaujal více než ostatní – adaptivní tempomat spojený s rozpoznáváním dopravních značek. Je fascinující nejen to, že auto vědělo předem podle navigačních dat, když se blížila snížená rychlost, ale pokud jsme přijeli ke stavbě a kamera zaznamenala přechodné omezení, adaptivní tempomat upravil rychlost podle něj. Fascinující! Už se těšíme, až budou auta za nás i točit volantem.

Nové Audi A7 Sportback si můžete pořídit již od 1 560 990 Kč za provedení s pohonem předních kol a motorem 3.0 TDI o výkonu 150 kW (204 koní).

Komentáře